Michelisznek is használt volna a Dárdai-módszer

Michelisz Norbert
Michelisz a szezonzárón a dobogón
Vágólapra másolva!
A verhetetlen Citroenek mögött a túraautó-világbajnokság összetett negyedik helyén végzett Michelisz Norbert szerint az volt a baj az idén, hogy a szezon első felében a százszázalékot hajszolta, később azonban rájött, hogy a 97-98 százalék is elég a sikerhez.

A WTCC egyetlen magyar pilótája a Michelisz.hu blogoldalon értékelte a szezont, kiemelve, hogy az idei volt az első éve, amikor egy adott márkán - jelen esetben a Hondán - belül a legjobb versenyző lett. Michelisz felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy eddig a páros évek mindig jól sültek el neki, a páratlanok viszont kevésbé.

Nem félek a sormintától

"2010-ben az első futamgyőzelemnek, 2012-ben a privát világbajnoki címnek, idén a legjobb év végi helyezésnek örülhettem. 2011-ben nagyon rossz szezonom volt, Makaó sem sikerült fényesen, tavaly pedig bár maga az idény nem volt rossz, az a hatalmas ütközés, a rommá tört autó mégis elrontotta a kedvemet az utolsó futamon. De nem vagyok babonás, szóval nem félek 2015-től még úgy sem, hogy páratlan év lesz" - fogalmazott a magyar autóversenyző.

Michelisz a legjobb hondás lett Forrás: Zengő Motorsport

Kudarc volt a Hungaroring

A kevés tesztlehetőség és a bonyolultabb technikai konstrukció miatt ráment az idény fele, mire utolérték magukat Micheliszék. A legjobban a Hungaroringen történt technikai baki bosszantotta a pilótát. "Akkor és ott igazságtalannak éreztem az egész világot. Nekünk a magyarországi verseny minimum háromszoros szorzóval ér fel az összes többi helyszínhez képest, és én azt éreztem, hogy ilyen sok ember feleslegesen jött ki a ringre, mert nem tudtunk eredményt produkálni. Az volt maga kudarc, ami után, ha megkérdeztek volna, mi lehet ebből év végére, csak az első tízbe kerülést határoztam volna meg célnak. Ennyire láttam sötétnek a világot akkor."

Elég a 97-98 százalék

A szezon után viszont Michelisz úgy látja, hogy ebben az évben tanult a legtöbbet, nem arról, hogy hogyan kell autót vezetni, hanem saját magáról. Arról, hogy hogyan kell hozzáállni egy olyan szezonhoz, amelyben nem minden a terveknek megfelelően alakul.

"Rájöttem, hogy nem kell mindig a 100 százalékot hajszolni, néha kifizetődőbb a 97 vagy 98 százalék. A szezon elején nem tudtam feldolgozni, hogy csak ennyire vagyunk képesek, hogy a dobogó csak szerencsével jöhet össze, erőből nem. Emiatt görcsösen vezettem, ki akartam préselni a technikából azt, ami nem volt benne, túllőttem az autó határain" - fogalmazott Michelisz, aki ezek szerint hasonlóan járt, mint a magyar fociválogatott játékosai, akik többször túlpörögtek, Dárdai Pál szövetségi kapitány szerint úgy kellett visszafogni őket.

Michelisz a szezonzárón a dobogón Forrás: Michelisz.hu

A szezon második felében Michelisz is megértette, hogy a kevesebb néha több. "Ez is lehetett volna a mottónk az idény második felében. Mert az év végi negyedik helyet nem a sok dobogós helynek, hanem a kiegyensúlyozott pontszerzéseknek köszönhetjük" - fogalmazott Michelisz.

A Honda gyári csapata tárgyal a jövőről a magyar versenyzővel, aki azonban még nem tudja, hogy marad a Zengő Motorsportnál vagy elhagyja a magyar istállót.