Az amerikaiak hitelekből vásárolnak ajándékokat az elszálló árak miatt

Black Friday, akció,  Amsterdam Black Friday deals Business Finance C&amp A COVID 19 Corona Covid-19 Crocs Diesel Dutch Dutch capital Dutch government Emporio Armani GEOX H&amp M House of Ritual Hugo Boss Humkemoller ICI PARIS XL Intimissim
Crowds at non-essential stores at the shopping district in Amsterdam, because a hard lockdown is imposed from tomorrow in The Netherlands. In order to stop the rapid advance of the much more contagious Omikron variant, the Dutch government is adopting the advice of the Outbreak Management Team to close as many sectors as possible. On, December 18th, 2021. (Photo by Romy Arroyo Fernandez/NurPhoto) (Photo by Romy Arroyo Fernandez / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Láthatóan megnövekedett azoknak az online alkalmazásoknak a forgalma, amelyek egyfajta „vásárolj most, fizess később" megoldást kínálnak az amerikaiaknak, derül ki a hálaadás napi adatokból - írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Vágólapra másolva!

Egyre inkább érzik a bőrükön az inflációt és a drágulást az amerikaiak, és ez a vásárlási szokásaikon is meglátszik. Most, a hálaadás napi adatok elemzéséből derült ki, hogy egyre többen vásárolnak hitelre, és veszik igénybe az úgy nevezett BNPL fizetési megoldásokat.

Megnőtt a hitelből vásárlók száma (illusztráció) Forrás: NurPhoto via AFP/Romy Arroyo Fernandez/NurPhoto/Romy Arroyo Fernandez

A BNPL a „buy now, pay later", vagyis a „vásárolj most, fizess később" rövidítése, az ilyen platformok pedig éppen ezt nyújtják a vásárlóknak. Azonnal vihetik az árut a vevők, fizetni pedig csak később, akár részletekben, nagyon alacsony – sokszor nulla százalékos – kamat mellett kell. Vagyis a BNPL-cégek egyfajta finanszírozási szolgáltatást nyújtanak, hasonlóan az áruházakban igényelhető áruhitelhez.

Az Egyesült Államokban az Affirm, az Afterpay és a Klarna appok a legelterjedtebbek. Most a friss adatokból kiderült, hogy az ezekkel rendezett kiadások 1,3 százalékkal nőttek hálaadás környékén. Vagyis megnövekedett azoknak az amerikaiaknak a száma, akik nem tudták, vagy akarták azonnal rendezni a számlát a vásárlás után.

Érdekesség ugyanakkor, hogy a Salesforce adatai szerint 6 százalékkal csökkent az ezeken az alkalmazásokon keresztül végrehajtott vásárlások átlagos rendelési értéke, ami azt jelzi, hogy a vásárlóknak több segítségre van szükségük ahhoz, hogy olcsóbb dolgokat vásároljanak, mint a korábbi években.

Emellett a kiskereskedők is növelik a kedvezmények mértékét, mivel az amerikaiak egyre kevesebbet engedhetnek meg maguknak. Hálaadás csütörtökje után tartják a Black Friday-t, amikor a boltok hatalmas leértékelésekkel várják a vásárlókat.

Az adatokból kiderült, hogy a webshopok leértékelései idén átlagosan elérték a 31 százalékot, ami 7 százalékkal magasabb, mint tavaly. A legnagyobb árengedmények egyébként a háztartási gépek, az általános ruházati cikkek, a sminkek és a luxustáskák kategóriájában tapasztalhatóak.

Ezek a "vásárolj most, fizess később" alkalmazások a nagyobb összegű tételek finanszírozásának elősegítésére indultak, de mostanra teret nyertek a mindennapi vásárlások és az alacsonyabb árú ajándékok terén is, mivel megváltozott az is, ahogy a fogyasztók a gazdaságról és a személyes pénzügyeikről gondolkodnak – mondta Rob Garf, a Salesforce kiskereskedelmi alelnöke a New York Postnak.

Egy másik érdekes adatra is rámutat a Salesforce. Eszerint a fogyasztói kiadások 9 százalékkal, 7,5 milliárd dollárra nőttek hálaadáskor az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés nagy részét azonban az áremelkedés hajtja, nem pedig az, hogy az emberek több terméket vásárolnak.

Sőt, valójában kevesebb terméket vásárolnak, mint korábban, mégis többet költenek.