Megint kereszténygyalázás történt a sanremói fesztiválon

Sanremo Music Festival 2022
SANREMO, ITALY - FEBRUARY 01: Achille Lauro attends the 72nd Sanremo Music Festival 2022 at Teatro Ariston on February 01, 2022 in Sanremo, Italy. (Photo by Daniele Venturelli/Daniele Venturelli/Getty Images )
Vágólapra másolva!
Idén is botrányos körülmények között vette kezdetét a sanremói dalfesztivál. Az egyik énekes a mutatványa végén a katolikus szentséget idézve egy kagylónyi vizet öntött a fejére, szimbolikusan megkeresztelve önmagát. A Vatikán azonnal tiltakozott, blaszfémiát emlegetve. Egy olasz jobboldali politikus szerint „a sanremói dalfesztivál embertelen ideológiák, a drogfogyasztás és a genderpropaganda kirakatává vált az elmúlt évek során".
Vágólapra másolva!

Alig kezdődött el a sanremói dalfesztivál, máris botrányoktól hangos. A rendezvény idén is a blaszfémia és az ideológiai csatározások kirakatává vált, ahogy már a korábbi években is. Kedd este Achille Lauro énekes lépett az Ariston színpadára Vasárnap című dalával.

A Lauro de Marinis néven született rappernek már a névválasztása is provokáció. Az Achille Lauro név ugyanis a második világháború utáni olasz történelem egyik legtragikusabb eseményéhez kapcsolódik. Ez volt a neve annak a sétahajónak, amelyet 1985-ben palesztin terroristák elraboltak és amelynek fedélzetén egy tolószékben élő amerikai zsidó férfit megöltek. A hajó egyébként 1994-ben egyik útján kigyulladt és megsemmisült. A rapper egyébként maga azt állítja, hogy a nevet nem a hajóra, hanem a hajó névadójára, Achille Lauro hajógyárosra és egykori nápolyi polgármesterre emékezve vette fel.

Mutatványa végén a katolikus szentséget idézve egy kagylónyi vizet öntött a fejére, szimbolikusan megkeresztelve önmagát.

A Vatikán azonnal tiltakozott.

– üzenték a pápai államból. Gianfranco Ravasi bíboros, a Kultúra Pápai Tanácsának elnöke dörgedelmes üzenetet tett közzé Twitter-fiókjában.

– írja Ravasi bíboros. A felháborító jelenet láttán azonnali tiltakozó közleményt bocsátott ki Antonio Suetta Ventimiglia – Sanremo püspöke is.

Az egyházmegye vezetője a korábbi évek botrányaira hivatkozva még a dalfesztivál elkezdése előtt felszólította a szervezőket, a fellépőket és a műsorvezetőket a katolikus hagyományok tiszteletben tartására. Szavai azonban süket fülekre leltek. A provokáció és a blaszfémia idén sem hiányzik az Ariston színpadáról.

Alig kezdődött el a sanremói dalfesztivál, máris botrányoktól hangos Forrás: Daniele Venturelli/Getty Images/2022 Daniele Venturelli/Daniele Venturelli

– tette közzé szerda reggel tiltakozó közleményét Ventimiglia.

Már a legelső énekes fellépésében meggyalázta, nevetség tárgyává tette a katolikus hitvilág számára kiemelkedő fontosságú szentséget.

A gospelkórus és a dal címe (Vasárnap) egyértelmű utalásokat tett az Úr napjára, mely a keresztények számára a feltámadás napja. Mindezt a jó ízlést sértő gesztusok kíséretében vitte színpadra. Művészi tehetség hiányában a botrányos provokációkon keresztül éri el, hogy közbeszéd témája lehessen. A püspök azt is hangsúlyozza közleményében, hogy számos megsértett hívő nevében is szól, akik kénytelenek elviselni a hitük ellen elkövetett folyamatos támadásokat. Szerinte

A főpásztor tiltakozásában felhívta a figyelmet arra a veszélyre is, hogy a fellépők provokatív magatartása helytelen mintát közvetít a fiatal nemzedékek számára. „Tisztában vagyok azzal, hogy az egyengondolkodástól átitatott média figyelmen kívül hagyja szavaim, de biztos vagyok abban, hogy a tiszta szívű és bátor hívek ellenállnak a kereszténység elleni aljas támadásoknak" – zárta közleményét a főpásztor.

– jegyzi be Twitter-fiókjába Lucio Malan, az Olasz Testvérek párt szenátora, hangsúlyozva, hogy az istenkáromló tartalmat az állampolgárok által finanszírozott köztelevízióban sugározzák. „Achille Lauro a keresztség szentségét gyalázza, miközben a gospelkórus Alleluját énekel. Ők azok, akik tiszteletet és elfogadást követelnek" – utal az ellentmondásokra Malan szenátor.

– kommentálja Simone Pillon, a Liga szenátora az eseményt.

Az Ariston színpadán a műsorvezető Amadeus oldalán felvonuló női ikonok között egy női ruhába öltözött férfi, Drusilla Foer (Gianluca Gori női alteregója) is megjelenik.

A kettős személyiség az LMBTQ-jogokért vívott csaták szimbolikus alakja, aki már többször is felszólalt az azonos neműek házasságáért és az azonos nemű párok örökbefogadási jogáért.