Egy ilyen döntést technikai és jogi vizsgálatnak kell megelőznie, hogy megállapítást nyerjen a kötelezettségszegés ténye, ám a vizsgálat alapján már most bebizonyosodott, hogy súlyos mulasztások történtek - nyilatkozta az olasz miniszterelnök.
A Reuters hírügynökség értesülései szerint amennyiben az üzemeltetési engedélyt a kormány visszavonja, az autópályákat ideiglenesen az ANAS nevű, állami tulajdonú vállalat kezelné.
Az Atlantia, amely az általa üzemeltetett, mintegy 3 ezer kilométernyi autópályával jelenleg az ország legnagyobb autópálya-üzemeltetője, szombaton jelezte, hogy csődközelbe kerülhet, ha a kormány megvonja tőle az üzemeltetési engedélyt.
Az Atlantia egyúttal tagadta a mulasztásokkal kapcsolatos vádakat, és a cég részéről hangsúlyozták, hogy mindig az előírásoknak megfelelően jártak el.
Az észak-olaszországi Genovában 2018 augusztusában szakadt le a Morandi híd, magával rántva és betemetve a rajta és alatta haladó járműveket.
Az összeomló autópálya-völgyhídról több mint harminc gépjármű zuhant a 45 méteres mélységbe, és a katasztrófában 43 ember halt meg.