A nyolcvanas évek nagy sikerű (elsősorban a Csupasz pisztoly-sorozatból ismert) Leslie Nielsen vígjátékának az eredeti címe ez volt: Airplane. A francia cime viszont ez: Van egyáltalán pilóta a gépen?
A Le Figaro vezércikkében az amerikai paródia címét idézi fel. És válaszol is a kérdésre. Nincs. Az Air France gépén - átvitt értelemben - nincs pilóta. Nincs elnök-vezérigazgató az előző lemondása miatt, Jean-Marc Janaillac a tavaszi sztrájkokba bukott bele. Új vezető kinevezését hol az állam, hol pedig a pilóták szakszervezete akadályozza meg. És nagyon nehéz anyagi helyzetben van a cég.
A fő baj az Air France-nál a túlfizetett pilóták. Ragaszkodnak kivételes előjogaikhoz, prémiukhoz, munkaidő-kedvezményeikhez. A Le Figaro szellemes megfogalmazása szerint az Air France pilótáinak nincs sok okuk irigykedni más légitársaság pilótáira. Vagyis, őket fizetik a legjobban.
Egy Air France-főpilóta évente 250 ezer eurót keres. Nem tévedés, 250 ezer eurót, azaz - ha átszámítjuk - nagyjából 80 millió forintot (még a British Airways-nél is ennél 20%-kal kevesebbet kap a főpilóta).
Egy Air France-stewardess (aki érdemben főleg egy pincér munkáját végzi, még ha kiképzik nyilvánvalóan az esetleges veszélyhelyzetekre is) évente 46 ezer eurót kap, átszámítva 16-17 millió forintot. Többet, mint egy párizsi gimnázium pályája csúcsán levő, tudományos fokozattal is rendelkező tanára.