A lapnak nyilatkozó pilóták szerint tömegesen jelenthetnek beteget, hogy így gyakoroljanak nyomást a légitársaságra. A pilóták többségét ideiglenes munkaszerződéssel, ügynökségen keresztül foglalkoztatják, hogy a légitársaság alacsonyan tudja tartani a költségeket.
A szabadságolások miatti kényszerű járattörléseket kihasználva szeretnék most a pilóták, hogy újratárgyalják a szerződéseket.
A The Guardian birtokába jutott egy dokumentum, amelyet a Ryanair 80 bázisából 32-ben aláírtak , ebben jobb munkakörülményeket kértek a légitársaságtól és péntekig vártak választ ezekre a felvetésekre, de a cég nem reagált.
A pilóták mellé állt a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesülete (BALPA) is, ami pénteki közleményében azt írta, nem igaz Michael O'Leary vezérigazgató azon állítása, hogy a pilóták 18 órát dolgoznak hetente,
ezért emiatt nem lehetnek fáradtak. A BALPA álláspontja szerint a pilóták ennek többszörösét repülik hetente – az uniós szabályok szerinti felső korlát 60 óra hetente.
A Ryanair múlt pénteken teljesen váratlanul jelentette be honlapján, hogy azonnali hatállyal napi 40-50 járatát törli október végéig, ami mintegy kétezer járat kiesését jelenti.
A háttérben az áll, hogy az áprilistól márciusig terjedő év szerint engedték a szabadságolást, 2018-tól kezdve azonban a naptári év szerint kell alakítani a szabadságolási rendszert.
Ennek következményeként a hajózó személyzetnek (pilóták és légiutas-kísérők) idén december végéig ki kell venniük a szabadságukat. Michael O'Leary csütörtökön a BBC szerint a felsővezetői találkozón elismerte, hogy elszúrták a szabadságok kiadását.
A helyzet megoldására a Ryanair 12 ezer eurós prémiumot, valamint havi 10 ezer eurós emelést ajánlott a pilótáknak, akik ezt visszautasították.