Már töltik az adatokat az egyiptomi gép feketedobozából

EgyptAir Párizs-Kairó baleset
ADDING SPECIFICATION ABOUT THE AIRCRAFT A file picture obtained by AFP, dated May 8, 2016 and taken from Budapest airport in Hungary, shows the EgyptAir Airbus A 320-200, which vanished from radar en route from Paris to Cairo on May 19, 2016. Egyptian search teams combed the Mediterranean for signs of an EgyptAir flight with 66 people on board that vanished from radar en route from Paris to Cairo on May 19, 2016 the airline said. / AFP PHOTO / Andras Soos / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO /ANDREAS SOOS" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS == NO ARCHIVE
Vágólapra másolva!
Sikerült letölteni az adatokat a májusban lezuhant egyiptomi utasszállító feketedobozából. A szakértők már inkább műszaki hibára gyanakodnak.
Vágólapra másolva!

Sikerült letölteni a májusban lezuhant egyiptomi repülőgép egyik feketedobozából az adatokat, és elkezdődött a felkészülés elemzésükre - adta hírül szerdán a légi katasztrófa oka után nyomozó egyiptomi bizottság.

Repülési adatokat rögzített

Az Airbus A320-as repülő Párizsból Kairóba tartva május 19-én a Földközi-tengerbe zuhant fedélzetén 66 emberrel, akik közül senki nem élte túl a katasztrófát. A gép roncsainak egy részét és két, súlyosan megrongálódott

feketedobozát egy hónappal később találták meg

háromezer méter mélyen a tengerfenéken, és hozták a felszínre.

Az Egypt Air gépe május 19-én zuhant a Földk9özi-tengerbe 66 emberrel a fedélzetén Forrás: AFP/Andras Soos

Az egyiptomi nyomozók a repülőnek abból a feketedobozából nyerték ki e hét szerdára az információkat, amelyek a repülési adatokról árulkodnak. Meglátásuk szerint a készülék a repülőút egészéről rögzítette az adatokat, a párizsi felszállástól kezdve egészen a katasztrófáig.

Műszaki hiba, nem terrortámadás

A másik feketedoboz a pilótafülkében elhangzottakat vette fel. Ezt a dobozt még

Franciaországban javítják, hogy hozzájuthassanak a hangfelvételhez,

amelyen beszélgetéseken túl vészjelzők és egyebek hangjai - például a hajtóművek zaja, annak változásai - is lehetnek, és segíthetnek az oknyomozásban.

Az egyiptomi bizottság közölte azt is, hogy a tengerből

felszínre hozott roncsdarabok magas hőmérséklet okozta károsodásról árulkodnak.

Ez egybecseng azokkal a műszaki üzenetekkel, amelyeket a repülő ACARS adattovábbító rendszere küldött folyamatosan a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, illetve esetleges meghibásodásáról. Az ACARS füstöt jelzett a pilótafülkéhez közeli mosdóból percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.

Mindezek alapján szakértők egyre inkább hajlanak arra, hogy a szerencsétlenséget műszaki hiba okozta, nem pedig terrorcselekmény.