Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) jelentése szerint a vizsgálatok alapján "nagy biztonsággal" kijelenthető, hogy az eltűnt gép roncsai nem a kutatásra korábban kijelölt mintegy 120 ezer négyzetkilométernyi tengerfenéken találhatók. Szakértők megjelöltek egy másik, 25 ezer négyzetkilométeres zónát az Indiai-óceánban, az eddigi kutatási területtől északra, ahol a roncsok nagy valószínűséggel rejtőzhetnek.
A Malaysia Airlines MH370-es Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén 2014 márciusában tűnt el,
röviddel azután, hogy felszállt Kuala Lumpurban. A roncsok felkutatására tett erőfeszítések - amelyeknek
eddigi mintegy 145 millió dolláros (43 milliárd forint) költségét
legnagyobb részben Ausztrália és Malajzia finanszírozta - mindeddig nem hoztak eredményt.
A 120 ezer négyzetkilométeres területből már csak 10 ezer négyzetkilométer átkutatása van hátra,
amit januárban fejezhetnek be. A tervek szerint ha ez sem hoz eredményt, akkor a keresést leállítják. Ausztrál, kínai és malajziai szakértők novemberben tanácskoztak a rejtélyes körülmények között eltűnt MH370-es ügyében folytatott kutatási munkálatokról, és az itt született szakvélemény alapján adta ki jelentését az ATSB, amely most azt javasolja, hogy a kutatást más területen kellene folytatni. A kutatás folytatásáról azonban a malajziai hatóságoknak kell dönteni. Liov Tiong Laj malajziai közlekedési miniszter úgy nyilatkozott, hogy még meg kell vizsgálni, az ATSB-jelentés hogyan segíthet a roncsok pontos helyének meghatározásában.
A miniszter arról egyelőre nem beszélt, hogy országa finanszírozná-e a kutatás meghosszabbítását.
Az ausztrál közlekedési miniszter hangsúlyozta, hogy a kutatás esetleges meghosszabbításához az eltűnt gép maradványainak pontos helyére vonatkozó, "hiteles bizonyítékra" van szükség. Márpedig az ATSB jelentése ilyen bizonyítékot nem tartalmaz, és ennek hiányában a kutatást az eredeti terveknek megfelelően le fogják állítani - mondta.