Az EgyptAir gépének roncsait találhatták meg Kréta szigetétől 425 kilométerre. A kérdés továbbra is az, miért zuhant az Airbus a tengerbe. Háy György repülésbiztonsági szakértő szerint műszaki hiba és robbantás ugyanúgy okozhatta a szerencsétlenséget.
Az EgyptAir MS804 járata Párizsból Kairóba tartott, amikor kairói idő szerint hajnali 2 óra 30 perckor eltűnt a radarernyőkről. A repülőgép 40 percnyire volt Kairótól, amikor belépett az egyiptomi légtérbe, a görög Karpatosz szigetétől nem messze.
Az utasszállító először 90 fokot fordult balra, majd hirtelen irányváltoztatással 360 fokot jobbra”
– mondta Panos Kammenos. A görög védelmi miniszter hozzátette a gép közel 7600 métert zuhant, mielőtt végleg elvesztették volna a radar-képernyőkről.
Háy György repülésbiztonsági szakértő szerint a szerencsétlenséget egy annyira hirtelen bekövetkező esemény okozhatta, ami miatt a pilóták még vészjelzéseket sem tudtak leadni.
A tragédiát ugyanúgy okozhatta műszaki hiba, mint egy robbantás,
mondta a szakértő, aki nem gondolná, hogy a pilóták irányítása alatt állt a gép, amikor az a nagyon éles kanyarokat vette. Nem szokatlan, hogy egy gép magától a zuhanástól vált ennyire élesen irányt.
Biztosat azonban csak azután lehet kijelenteni, miután a kiérkező keresőhajók begyűjtik a feketedobozokat, amik rögzítették többek között a fedélzeten zajló kommunikációt.
Egy kereskedelmi hajó kapitánya „lángokat látott az égen”, nem messze a görög Karpatosz szigetétől, ahol az utasszállító is eltűnt a radarernyőkről.
A lángcsóva segíthetett a repülőgép becsapódási helyének a körülhatárolásában.
Az Egypt Air MS804-es járat keresésére indult kutatócsoportoknak mindössze néhány tucat kilométeres körzetet kellett átkutatniuk, hogy ráleljenek a roncsokra. A szakértő szerint, amikor egy utasszállító belezuhan a tengerbe, a súlyosabb részei bár elsüllyednek, de a könnyebb darabok a felszínen maradnak.
Az egyiptomi hadsereg azt közölte, hogy nem adtak le vészjelzést a repülőgépről. A médiában azonban némi zavart keltett, hogy két órával a gép eltűnése utána a hatóságok vészjelzéseket észleltek. A repülésbiztonsági szakértő szerint ez akkor lehetséges, amikor
egy repülőgép becsapódik a tengerfenékbe,
és a vészhelyzeti helyzeti jeladó (ELT) automatikusan jelezni kezd. A szakértő azonban hozzátette, hogy az is lehet, hogy csak a hatóságok kiérkező hajói észlelték ennyivel később a jelet, a készülék azonban már sokkal korábban sugározni kezdett.
A Párizsból Kairóba tartó járatán 66-an utaztak, köztük egy gyerek és két csecsemő. A fedélzeten nem volt magyar utas. Az egyiptomi légitársaság közlése szerint 30 egyiptomi, 15 francia, 2 iraki, 1 brit, 1 kuvaiti, 1 belga, 1 szudáni, 1 csádi, 1 portugál és1 algériai utazott a gépen.