Utasszállító vonatokat is érint a német vasutassztrájk

Berlin, 2015. május 5.
Utasokkal teli peron a berlini Alexanderplatz metróállomáson 2015. május 5-én, a német mozdonyvezetők egyhetes sztrájkjának első napján. (MTI/EPA/Kay Nietfeld)
Berlin, 2015. május 5. Utasokkal teli peron a berlini Alexanderplatz metróállomáson 2015. május 5-én, a német mozdonyvezetők egyhetes sztrájkjának első napján. (MTI/EPA/Kay Nietfeld)
Vágólapra másolva!
A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége szerint 500 millió euró (nagyjából 150 milliárd forint) kárt okozhat a német nemzetgazdaságnak a mozdonyvezetők szakszervezetének csaknem egy hétig tartó sztrájkja, amely kedd hajnalban elérte a Deutsche Bahn utasszállító ágazatát.
Vágólapra másolva!

Sosem tartott ilyen hosszan

A Deutsche Bahn (DB) történetének eddigi leghosszabb sztrájkja hétfő délután kezdődött a teherszállítási ágazatban. Kedd hajnali 2 óra óta a személyszállító vonatok és a DB által üzemeltetett nagyvárosi gyorsvasutak (S-Bahn) hálózataiban közlekedő szerelvények többsége sem indul el, és a munkabeszüntetés egészen vasárnap 9 óráig tart.

Utasokkal teli peron a berlini Alexanderplatz metróállomáson Forrás: MTI/EPA/DPA/Kay Nietfeld

Rendkívüli menetrend

A vasúttársaság rendkívüli menetrendet állított össze, amelyet a cég honlapján közöltek. A távolsági vonatok nagyjából harmada közlekedik a sztrájk idején, a regionális járatok esetében - térségtől függően - a vonatok 15-60 százaléka jár az összesen 138 órás munkabeszüntetés ideje alatt.

5 százalékos béremelés

A mozdonyvezetők szakszervezete nyolcadik alkalommal sztrájkol, amióta tavaly tárgyalást kezdett a munkaadóval. A szakszervezet 5 százalékos béremelést és a heti munkaidő 39 óráról 38 órára csökkentését követeli. A legutóbbi ajánlat 4,7 százalékos béremelésről és 1000 eurós egyszeri juttatásról szólt.