Pénteken első alkalommal újra próbarepülést végzett az Air France egyik Concorde típusú szuperszonikus repülőgépe, hogy teszteljék a korábban végrehajtott technikai módosításokat. Az egy évvel ezelőtti, 113 emberéletet követelő Concorde-katasztrófa óta a gép különböző biztonsági átalakításon esett át. A légitársaság mérnökei többek között műszaki és szerkezeti fejlesztéseket hajtottak végre a futóművön és a gép üzemanyagtartályán. Ez volt az a két szerkezeti elem, ezek meghibásodása vezetett a tavalyi Párizs mellett bekövetkezett szerencsétlenséghez.
Az Air France nyilatkozata szerint a Fox Bravo (FB) nevet viselő deltaszárnyú utasszállító Franciaország atlanti partvidéke fölötti tesztelése során egyelőre csupán hangsebesség alatti gyorsasággal tartott. A francia légitársaság a napokban újabb próbarepülést tervez, amely során ellenőrizik majd a szuperszonikus irányítórendszerek működését, és szimulálni fogják a három hajtóművel végrehajtandó kényszerleszállást is.
Az Air France képviselői azt is közölték, ha a tesztek megfelelő eredményeket mutatnak, az
óriás utasszállító már augusztus végén visszakaphatja repülési engedélyét. Míg a British Airways már szeptemberben újraindítja tengerentúli járatait, a franciák október végén kezdik meg a Concorde menetrendszerinti járatait.