Közel 80 márka munkája mutatkozott be Magyar Divat & Design Ügynökség tavalyi rendezvénysorozatán

Vágólapra másolva!
A Magyar Divat & Design Ügynökség által 2021-ben először megvalósított Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat két nemzetközi, majd három hazai eseményen közel 80 egyedülálló divat- és designmárka munkáját mutatta be. Először Párizsban és Milánóban, majd azt követően itthon bizonyíthatták tehetségüket az alkotók több tízezer forgalmazó, szakember és érdeklődő előtt. Divatbemutatók, lakberendezési kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, digitális konferencia és megannyi színes program tette még izgalmasabbá a tavalyi őszt, platformot teremtve ezzel a hazai tervezők bemutatkozásának - adta hírül az ügynökség. 
Vágólapra másolva!

Szeptemberben a Maison&Objet lakberendezési szakkiállításon, ezt követően pedig a Milan FashionWeeken tűntek fel a magyar márkák. Októberben itthon folytatódtak a színes programok:

második alkalommal nyitotta meg kapuit a 360 Design Budapest kiállítás,

ezt követően a 2022-es tavaszi-nyári divattal ismerkedhettek meg az érdeklődők a Budapest Central European FashionWeek keretében. Végül a Budapest Fashion&Tech Summit divatipari konferenciával koronázta meg az Ügynökség a programsorozatot.

360 Design Forrás: MDDÜ

„Ügynökségünk 2021-es rendezvényei között kiemelt szerepet kaptak a Fashion& Design Autumn programjai, amelyek a hazai stabilitás támogatása és az export növelése érdekében valósultak meg.

A divatipari konferenciánkon közel 40 szakmai előadót köszönthettünk az online térben. Azt hiszem, a számok magukért beszélnek és bátran kijelenthetem, hogy sikerült egy igazán emlékezetes és eredményekkel teli őszi rendezvénysorozatot megvalósítanunk" – emelte ki Bata-Jakab Zsófia.

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója hozzátette: „Regionális és nemzetközi viszonylatban egyaránt hatalmas előrelépés volt számunkra az elmúlt időszak, mellyel sikerült szorosabbra fűzni V4-es kapcsolatainkat és megszilárdítani régiós szerepünket."

A Maison&Objet designvásár Forrás: Adam Horvath 2020/Adam Horvath (MDDÜ)

A Maison&Objet designvásáron 10 magyar alkotó design remekeit tekinthették meg az érdeklődők, melyek 2021-ben még inkább felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését.

A kiállítás fontos lehetőség volt a tervezők számára, hiszen ismét személyesen mutatkozhattak be és az értékesítési folyamatokat is kiemelten támogatta.

A designerek közel 600 szakmai kontakttal lettek gazdagabbak, akik azóta a megrendelések ügyintézésének fázisában tartanak.

A magyar standról készült kisfilmet eddig közel 30 ezren tekintették meg, mutatjuk:

A Milan FashionWeeken a Camera Nazionale della ModaItaliana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget a bemutatkozásra. A Budapest SelectCollectiveFashionShown négy magyar márka kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójával. A bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelentek a hazai tervezők darabjai. A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat, mint Sara SozzaniMaino, a VogueTalents vezetője, RiccardoGrassi, a StudioZeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. A divathéten készült catwalk videók pedig közel 150 ezres nézettségnél tartanak.

A Milánói Divathét Forrás: Andrea Adriani/Andrea Adriani (MDDÜ)

Az MDDÜ korábbi években is erősen fókuszált a regionális jelleg megjelenítésére programjaiban, azonban 2021-ben még jobban beépítette a V4-es tervezők bemutatását.

A 360 Design Budapest kiállítás sikere most sem maradt el:

a tavalyi évben hat nemzetközi díjjal kitüntetett rendezvény ismét elvarázsolta a design szerelmeseit. A rendezvény teltházas kurátori és exkluzív tárlatvezetésekkel, közel 180 egyedülálló designtárggyal és izgalmas installációkkal nyitotta meg kapuit. A kiállítás weboldalára már szeptembertől érkeztek a látogatók, amelyet eddig több mint 42 ezren kerestek fel, köztük az Egyesült Államokból és Európa számos országából. Nagy sikert arattak az edukációs jellegű kerekasztal-beszélgetések is, amelyek visszanézhetők a HFDA YouTube és Spotify csatornáin, nézettségük pedig hamarosan eléri a 25 ezer főt.

A BudapestCentral European FashionWeek izgalmas side eventekkel, teltházas catwalk showkkal, egy pop-up üzlettel és helyszíni kiállítókkal színesítette fővárosunkat egy teljes héten át.

A kétnapos bemutató közel 4 ezer látogatót fogadott, köztük a legnagyobb nemzetközi buyereket.

A rendezvényen készült TikTok videók pedig 400 ezres nézettségnél tartanak. Kísérőprogramként augusztustól kezdődően, minden szerda este a BCEFW Instagram oldalán exkluzív interjúk keretében ismerhették meg az érdeklődők a divathéten bemutatkozó márkákat. Az izgalmas beszélgetések 2022-ben új tematikával és tervezőkkel, vendég moderátorokkal és meglepetés szereplőkkel folytatódnak.

A Budapest Fashion&Tech Summit kétnapos digitális rendezvényen magyar, régiós és nemzetközi szakmabeliek osztották meg nézeteiket, amelyet közel 1.500 érdeklődő kísért figyelemmel. Az esemény hivatalos Facebook oldalán és YouTube csatornáján visszanézhetők a beszélgetések. A V4-es kerekasztal-beszélgetés résztvevői külön kiemelték, hogy remélik a jövőben számos hasonló esemény megvalósulhat és sikerül még szorosabbra fűzni a V4-es országok közötti együttműködést.

Az MDDÜ a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített showroommal is készült, amelyet több százan tekintettek meg. A konferenciát egy fenntarthatósági kísérőprogram zárta, amely során a résztvevők izgalmas kerekasztal-beszélgetéseken és egy egyedülálló tárlatvezetésen vehettek részt.