Megnyerte a "kommunikációs Oscar-díjat" a Bartók-film

Szabó Stein Imre író, műfordító, újságíró, műsorvezető, kommunikációs stratéga és kulturális menedzser
Szabó Stein Imre író, műfordító, újságíró, műsorvezető, kommunikációs stratéga és kulturális menedzser
Vágólapra másolva!
A Szabó Stein Imre és Géczy Dávid által jegyzett kis költségvetésű, formabontó imázsfilm idén tavasszal másodszor nyert Silver Hugó-t a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon az alkotóknak és a Zeneakadémiának. Ezt követte a "kommunikációs Oscarnak" is nevezett újabb Red Dot Award-díj, végül a Cannes Corporate Media &TV Awards Delfinjét is a Bartók-filmnek ítélték, amelynek díjátadója szeptember végén lesz. A film példátlan sikersorozatát az teszi különlegessé, hogy elit kulturális témával, kis költségvetéssel szállt versenybe a legnagyobb világcégek és márkák szuperprodukcióival.
Vágólapra másolva!

Az idén áprilisban búcsúzott el Szabó Stein Imre a Zeneakadémiától, aki kommunikációs csapatával az elmúlt négy évben hat nemzetközi csúcsdíjat kapott az akadémia nemzetközi arculaténak felépítésével és az imázsfilmjeivel.

Megnyert három Red Dot Award-ot, két Silver Hugo-t a Chicagoi Nemzetközi Filmfesztiválon, és egy Delfint a Cannes TV Awards-on.

Szabó Stein és csapata nevéhez fűződik egyébként a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny is.

A 2015-ös Red Dot Award-díj Szabó Stein Imre

A legutóbbi, Bartók-film sikereiről Szabó Stein Imre az Origónak azt mondta:

Szerencsémnek tartom, hogy a rendkívül zárt és legtöbb esetben a konvenciókat követő nemzetközi komolyzenei világban négy éven át úgy tudtunk sikerrel dolgozni és alkotni, hogy az felkeltette a nemzetközi és itthoni közvélemény figyelmét. Ehhez kellett egy tehetséges csapat, és hogy a Zeneakadémia felső vezetése higgyen a víziónkban és hagyja, hogy megvalósítsuk."

Arról, hogy miért távozott a Zeneakadémiáról, így nyilatkozott: „Én pont addig maradtam, amíg e két tényező fennállt, mostanra volt csapatom tagjai is új kihívások után néztek. A távozás mellett döntöttem - közös megegyezéssel, békében - de egy korszak lezárult. Sajátságos, hogy az újabb nemzetközi sikereken, amelyek elsődlegesen az alkotókat díjazzák, most kívülről osztozunk egykori intézményemmel. A díjátadóra saját költségen fogok kiutazni , de ez ez azért kicsit meglepett."

Szabó Stein Imre Forrás: Talán Csaba

A Red Dot Award – vagy ahogyan legtöbben ismerik: a „kommunikációs Oscar" – díjátadója októberben lesz Berlinben. A Bartók-film a zászlóshajónak tekinthető imázsfilm kategóriában hozza el a díjat.
A Cannes Corporate Media & TV Awards a harmadik meghatározó súlyú nemzetközi nagyverseny, amelyen a legnagyobb világcégek versengenek arculati, filmes kategóriákban a TV ipar nagyágyúi mellett. A Bartók- film a verseny egyértelműen főkategóriájának tekintett, és a legtöbb pályázót vonzó " Corporate Image Films " kategóriájában nyert egy Delfint, ugyanitt előző évben, többek közt a Mercedes és a Volvo vitte el a pálmát. A Díjátadó 2017 szeptember végén, Cannes-ban lesz.

2017. március 23-án az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Television Awards versenyében a Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában a Silver Hugo díjat ítélte oda a nemzetközi zsűri a Bartók-film alkotóinak, több száz nemzetközi nevezés közül.

A Bartók-film

A film írója és kreatív producere a Bartók Világverseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, rendezője Géczy Dávid. Az operatőr Dobóczy Balázs, a zenész szereplők pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói voltak, a trükköket és speciális effekteket Tóth Gergely készítette.

A 45 másodperces filmetűd a Zeneakadémiától követ el egy fiatal zenészt, aki épp Bartók eredeti Allegro Barbaro felvételét hallgatja. A kisfilm a valós és a képzeletbeli idősíkok határaival játszik, majd a perspektívát a végtelenig tágítva, Bartókkal szembesíti a főszereplőt, s a képernyőről egy pillanatra kitekint maga a zeneszerző is.

Szabó Stein Imre Forrás: Talán Csaba

Szabó Stein Imre azt mondta: „Amikor megbíztak a verseny kifejlesztésével, kénytelenek voltunk végig gondolni, hogy hogyan lehet átugrani a külföldi versenyektől elválasztó hasadékot. Itt főleg a lényegesebben kevesebb pénzre gondolok, és arra, hogy ennek a versenynek még nem voltak hagyományai – nem lehetett erre építeni. A Bartók Világverseny és az annak szerves részét jelentő film esetében úgy döntöttem, szó szerint „áthidaljuk" a problémát. Az egész kreatív koncepció középpontjába- hosszú töprengés után - a bartóki hídszerkezetet helyeztük; a film egy valódi (Lánc-) hídon éri el tetőpontját, ahol a Zeneakadémiától hajnali útjára induló fiatal zenész egy pillanatra öntudatlanul beleütközik Bartókba. Sok minden ütközik itt, mint ahogy az egész filmben kettős ellentétek, a szikár puritanizmus és az erős hatás; az univerzális-személyes sík; a torlódó képi metaforák és letisztult történetkezelés feszítik szét az anyagot, amelyet csakis a zene, Bartók zenéje tarthat össze. A verseny arculatát és a filmet sokkal közelebb húztuk a központi, teremtő figurához, mint az nemzetközileg szokásos, lehet, hogy ez a személyes erő hat világszinten újszerűen, és nyit meg fiatalokat a zenének."

Előzmények - Lisztérium

Az első Silver Hugo: a Lisztérium 2015-ös chicagói győzelme
A 2015 januárjában bemutatott, Lisztérium című filmet, amelynek kreatív producere és kitalálója szintén Szabó Stein Imre, art direktora Gács Róbert és rendezője Géczy Dávid, 2015 áprilisában a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyében, „televíziós reklámok–intézményi arculat" kategória legjobbjaként, Silver Hugo díjra tartotta érdemesnek a nemzetközi zsűri, az ősz folyamán pedig a Zeneakadémia második Red Dot Design Award díját érdemelte ki a spottal, melyet a Film & Animation, ezen belül is a Corporate / Image film alkategóriában díjazta a 27 tagból álló nemzetközi grémium. A Zeneakadémia Koncertközpont imázsfilmje a Zeneakadémia újranyitása kapcsán megfogalmazott stratégiához híven az egyedülálló helyszín és a fiatal tehetségek, patina és progresszió párosát, a zene által átélhető katarzist kívánta megfogalmazni negyven másodpercben – azon a filmes nyelven, amelyet a komolyzenei hangversenyekre rendszeresen nem járó, de új, eredeti élményekre nyitott fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg beszél.