Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Nyáron is a Belehalok tarolt a YouTube-on

Majka, Curtis, BLR: Belehalok
Vágólapra másolva!
Majkáék száma az első, paródiája a harmadik legnézettebb klip; tarol a rap és a vicces videó. A YouTube-on népszerű számokat alig játsszák a rádióban.
Vágólapra másolva!

Az Artisjus másodszor hozza nyilvánosságra a legnézettebb magyar zenés videók listáját. Ahogy az elsőt, a nyári listát is a Belehalok vezeti; sőt, a számból készült paródia a harmadik helyezett, a kettő között pedig ott az Irigy Hónaljmirigy. A lista egészét tekintve megállapíthatjuk, hogy továbbra is igen népszerű a YouTube-on a rap (bővebben lásd erről e cikkünket), valamint nem meglepő módon a direkt vicces vagy éppen "annyira rossz, hogy az már jó" videók. A lista a jogvédő szervezet Dal+szerző magazinjában jelent meg (a pdf-ben a 25. oldaltól), tartalmazza a tetszés- és nemtetszés-nyilvánítások számát is. A "rendes" számoknál a lájkok sokszorosan vezetnek, de van néhány videó, ahol más az arány. Így van ez például Fluor videóinál (a Mizunál kb. 30 vs. 20 ezer); Cristofer Kubai ritmusát pedig majdnem hétszer annyian utálják, mint ahányan szeretik. A 30 dalból 13 olyan van, amelynek előadója többször is szerepel a listán: Majka néggyel (társakkal vagy egyedül), Fluor hárommal, Young G, a Children Of Distance és az Irigy Hónaljmirigy kettővel.

Az Artisjus kommunikációs igazgatója, Tóth Péter Benjámin további érdekes adatokra hívja fel a figyelmet a lapban. Így például igen tanulságos, hogy a harminc legnézettebb videóból csak kettőnek a zenéje került be a magyar rádiókba, a Belehalokon kívül Ákos Előkelő idegenje (itt a 20. helyen áll); feltehetően azért, szól az elemzés, mert "a YouTube-on a nagyon megosztó felvételek is sikeresek lehetnek, de a rádió ezeket nem játssza szívesen. (Az adásról elkapcsoló hallgató minden rádiós szerkesztő rémálma.)" Ákos száma az egyetlen a listáról, amely felkerült a Mahasz single listájára, fizikai illetve digitális eladásainak köszönhetően. A harminc legnépszerűbb videó kétharmada ún. "monetizált", vagyis ezeknek megtekintése jövedelmet hozhat a jogtulajdonosoknak; azonban nemcsak a nézettségtől, hanem még sok mindentől függ, hogy pontosan mekkora lesz a reklámbevétel, illetve annak rájuk eső része.

Az első tíz helyezett:

1. Majka, Curtis, BLR: Belehalok
2. Irigy Hónaljmirigy: Gumimaci - übergagyi
3. Pamkutya: Majka - Belehalok paródia
4. Cristofel: Kubai ritmus
5. Pákó: Szőke barna
6. Majka, Curtis, BLR: Ezek a lányok egyre vékonyabbak
7. Nótár Mary: Rázd meg
8. Anti Fitness Club: Mennyország
9. Children Of Distance: Súgd meg
10. Punnany Massif: Élvezd

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről