D.A.S. JogSzerviz: mire figyeljünk a nyaralás lefoglalása előtt?

Fújni vagy kenni? - Milyen bőrtípusra, milyen napozás előtti termék való? naptej napvédő nyár nyaralás tengerpart
Aki megteheti, az csütörtökön már akár bikinire is vetkőzhet (illusztráció).
Vágólapra másolva!
Ha megbízható utazási iroda mellett tesszük le a voksunkat, győződjünk meg arról a szerződés aláírása előtt, hogy az utazásszervezői feladatokat is ugyanazon cég biztosítja. A választott szállodának pedig járjunk utána az interneten – tanácsolja a D.A.S. JogSzerviz szakértője.
Vágólapra másolva!

Dr. Sári Judit kifejtette: ami az utazási irodát illeti, a képviseletek igen gyakran csupán utazás közvetítőként szerepelnek a szerződésben, az utazási szerződést közvetlenül egy harmadik céggel kötjük meg.

Ez abból a szempontból aggályos, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a közvetítőt szükség esetén nem tudjuk felelősségre vonni, követelést kizárólag az utazásszervezővel szemben támaszthatunk.

Figyeljünk arra is, hogy az ajánlatban szereplő káprázatos fényképek számtalanszor nem fedik a valóságot és a photoshop előnyeit kihasználva csúnyán becsapják a jóhiszemű fogyasztót. Végeredményként pedig nem marad más, mint a csalódás, de sajnos túl későn.

Mit tehetünk, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket?

Ha megbízható utazási iroda mellett tesszük le a voksunkat, győződjünk meg arról a szerződés aláírása előtt, hogy az utazásszervezői feladatokat is ugyanazon cég biztosítja. A választott szállodának pedig járjunk utána az interneten.

Számos értékelést olvashatunk, megtekinthetünk olyan képfelvételeket is, amelyek feltupírozás nélkül átadják a hely hangulatát, a hotel minőségét, tisztaságát, nem utolsósorban informálnak a már korábban ott járt vendégek elégedettségéről.

Ha mégis pórul járunk és a helyszínre érkezve csalódottan szembesülünk az ajánlattól eltérő rideg valósággal, az utazási szerződésről szóló kormányrendelet (281/2008. (XI.28.) szerint haladéktalanul közöljük kifogásunkat az utaskísérővel, annak hiányában pedig a helyszíni szolgáltatóval.

Forrás: Thinkstock

Ezt követően az utaskísérő köteles gondoskodni a kifogásunk helyszíni szolgáltatónak való bejelentéséről – hangsúlyozta a D.A.S. JogSzerviz szakértője.

Az utaskísérő a bejelentésünket, valamint annak a helyszíni szolgáltatóval való közlésének tényét jegyzőkönyvbe foglalja, ennek egy példányát pedig részünkre átadja. Az utaskísérő nyomban tájékoztatja az utazásszervezőt is és szükség esetén intézkedik a probléma elhárítása iránt. Utaskísérő híján tehát forduljunk rögtön utazásszervezőnkhöz.

Ne felejtsünk el fénykép-, illetve videofelvételt készíteni a helyszínen, melyek később bizonyítékul szolgálhatnak az eset kivizsgálása folyamán.

Az említett jogszabály kimondja, hogy ha az utazási iroda az utazási szerződésben vállalt szolgáltatást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a szolgáltatás díját arányosan leszállítani.

Így például, ha a szállodai szolgáltatás a felek eredeti megállapodásában foglaltakhoz képest fele akkora kategóriájú volt, úgy a részvételi díjnak a szállodai elhelyezésre eső díját ennek megfelelően le kell csökkenteni és a csökkentés mértékét a részvételi díj végösszegéből le kell vonni, a fogyasztó számára vissza kell fizetni – mondta végezetül dr. Sári Judit.