Óriási káosz a budapesti reptéren, magyar utasok rekedtek külföldön

Amszterdam, 2022. augusztus 29. Utasok várakoznak az amszterdami Schiphol repülőtéren 2022. augusztus 29-én, a vasúti dolgozók 24 órás sztrájkja idején. A tiltakozók magasabb fizetést követelnek. MTI/EPA/ANP/Ramon van Flymen
Vágólapra másolva!
Egymillió forint értékű utazásuk vált rémálommá: sok magyar utas most sem tudja, mire számíthat a következő órákban.
Vágólapra másolva!

Húsvéti nyaralásra indult közel kétszáz fő, de nem jutottak el az úticéljukhoz: másodszorra sem szállt fel a gépük húsvétvasárnap, a harmadik ígéret húsvéthétfő estéje, most várnak - írja a Ripost.

Mindenki egymásra mutogat, ha nem mennek ki a reptérre, a pénzüket is bukhatják.

Rémálom lett a húsvéti nyaralásból

Már harmadszor mennek ki húsvéthétfő estéjén azok az utasok a reptérre, akik elméletileg vasárnap reggel szálltak volna fel a FlyEgypt Hurghadába tartó járatával (a cikkben eredetileg az EgyptAir neve szerepelt tévedésből, de nem az EgyptAir üzemeltette a járatot, hanem a FlyEgypt - a szerk). Teljes a felháborodás a rémálommá vált húsvéti nyaralás körül.

Az egyik utas, Tünde mesélte el a Ripostnak a részleteket:

Tünde és párja 2-3 héttel ezelőtt döntöttek a hurghadai egyhetes all-inclusive út mellett, amelyre az Invia utazásközvetítőn keresztül foglaltak. A közvetítő az ETI Magyarország utazási iroda egyik útját ajánlotta fel, ami nagyon megtetszett nekik.

– mesélte Tünde, aki azt is hozzátette, hogy nagyon fontos volt nekik ez az út, így három nappal az indulás előtt még az utazási irodával is egyeztetett, hogy minden rendben van-e az úttal, amire pozitív visszajelzést kapott.

Azonban amikor megérkeztek a repülőtérre vasárnap reggel, kiderült, hogy az általuk keresett járat április 6. óta nem lépett be az országba, és "elfelejtették" értesíteni őket, hogy reggel nem száll fel a repülőjük, azonban egy esti gép utaslistáján szerepelnek, körülbelül 180 másik utassal.

Ekkor már jelezték a reptéren, hogy előreláthatólag az este 8-ra tervezett gép is késni fog.

Közel kétszáz cserbenhagyott utas

Vasárnap délután 5-kor második próbálkozásra érkezett meg Tünde és párja a reptérre, ahol eleinte úgy tűnt, most minden rendben lesz. A csomagjaikat feladták, az átvilágításon átestek, majd körülbelül 180-an, köztük negyven gyermekkel várták a repülőt - ami végül nem érkezett meg.

Este fél 10-kor elkezdtek nekik ételjegyeket osztogatni, amiből pont egy szendvicset és egy vizet tudtak vásárolni, majd éjfélkor közölték, hogy nem fog megérkezni értük a gép.

– tette hozzá Tünde, aki érthetően felháborodott.

Ekkor kaptak taxivouchert, amivel a budapestiek hazajuthattak és elkezdték kilogisztikázni a vidékiek elszállásolását, hiszen elméletileg a mai napon még fel fog szállni velük a repülőjük.

Tünde azonban azt is hozzátette, hogy a csomagok egy része sérülten érkezett meg.

Kint ragadtak a magyar nyaralók: "Ha lesz gép... nem tudjuk, mikor jönnek haza..."

A leginkább megdöbbentő pillanatok azonban csak most következtek. Mint kiderült, az előző ott nyaraló csapat sem tudott hazajönni, őket is már háromszor vitték ki a reptérre és vissza.

Azonban a még Magyarországon tartózkodó utasok sem járnak jobban, Tünde kérdésére, hogy ha ki is utaznak, akkor mikor tudnak hazajönni, megdöbbentő választ kapott:

Nem tudják megmondani.

Azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ha nem jelennek meg a reptéren, és mégis felszáll a repülő, akkor a befizetett összeget elbukják.

Többen jelezték, hogy perre fognak menni az ügyben. Azt érzik, hogy valamit nem mondanak el az üggyel kapcsolatban.

Elzárkóznak a módosítástól, senki nem válaszol a kérdésekre

Tünde azt kérte, hogy ebben az esetben engedjék meg neki, hogy átfoglaljon egy másik hónap másik útjára, de ettől jelenleg még teljesen elzárkóztak, várják a különböző közreműködők hivatalos állásfoglalásit. Jelenleg próbálják megtudni az utasok, hogy pontosan mi történhetett.

A Ripost megkereste az utazási irodát, a légitársaságot és a Budapest Nemzetközi Repülőteret - ám érdemi választ senkitől sem kapott.

A repülőtér válaszában kiemelte, hogy sajnos ők segíteni nem tudnak, ez ügyben keressék az irodát és a légitársaságot.

A légitársaság a húsvéti ünnepekre hivatkozva nem válaszolt kérdésekre, míg az utat szervező ETI Magyarország utazási iroda a cikk megjelenéséig nem reagált a megkeresésre.

Az utazási közvetítő válaszolt, de hangsúlyozta, hogy ők nem szervezői a megjelölt járatnak, csak utazásközvetítőként értékesítenek utazásokat a megjelölt járatra.

Tehát a helyzet: senki nem tud semmit vagy nem elérhető, magyar utasok kinn rekedtek, egy másik csoport magyar utas pedig húsvéthétfőn este már harmadszor megy ki a reptérre, de nem tudják, mi vár rájuk.

A címlapi kép illusztráció!