A diákkedvezményeket szorgalmazó startup nyerte az idei MVM Edisont

MVM Edison
Vágólapra másolva!
Egy diákokat kedvenc márkáikkal összekötő platform, egy közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet és egy okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás megálmodói állhattak dobogóra az MVM Edison startup verseny ötlet fázisának idei döntőjén. Az innovatív ötletek jelentős pénzjutalomban részesültek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak. A rangos esemény alkalmából a győztes Diverzum csapattal beszélgettünk.
Vágólapra másolva!

Kiemelt érdeklődés övezte az MVM Edison startup verseny 2022-es döntőjét, ami nem is csoda, hiszen a beérkezett 186 pályázat közül szakmai zsűri választotta ki a 11 legígéretesebbet, így 7 csapat korai, ötlet fázisú, míg 4 csapat érett, scale up fázisú megoldása jutott a döntőbe.

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is élőben, online tartották a rangos eseményt, ahol már csak az számított, hogy a csapatok mennyire tudják „eladni" ötletüket a szakmai zsűrinek.

Az ötlet fázisban indulók online pitchét élőben nézhették az érdeklődők az MVM videómegosztó oldalán. A döntősök a májusi megmérettetés előtt két hónapos különleges szakmai mentorprogramon vettek részt, ahol az MVM Csoport inkubátor cége, az MVM Smart Future Lab szakértői segítették őket. Ennek során a versenyzők jelentős segítséget kaptak ötletük továbbfejlesztéséhez és a tényleges piacra lépéshez.

Az ötlet fázisban idén a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja győzött, második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a bronzérmes pedig az okos hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett.

Közismert, hogy az MVM Csoport a startup közösségek fontos motorjaként tekint a forradalmi megoldásokra, így a cél idén is az volt, hogy a pályázat innovatív ötleteket karoljon fel az energetika, a jövő otthonai, városai, a digitális infrastruktúra, a pénzügyeket forradalmasító fintech-, illetve az ügyfélkiszolgálás és termékinnováció területéhez kapcsolódva, valamint egy különálló „egyéb" kategóriában.

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is élőben, online tartották a rangos eseményt, ahol már csak az számított, hogy a csapatok mennyire tudják „eladni" ötletüket a szakmai zsűrinek. Forrás: MVM Zrt.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az MVM Edison startup verseny mára nemcsak önálló márka, hanem a startup világ meghatározó szereplője. A megmérettetés 2016-os indulása óta csaknem félezer pályázat érkezett, összesen 59 döntőst mentoráltunk, és 16 nyertes csapatot ünnepelhettünk."

– mondta Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, a versenyt bíráló zsűri elnöke, aki szerint a rohamosan fejlődő XXI. században a fenntarthatóság nehezen képzelhető el innováció nélkül.

Bertalan Zsolt MVM Zrt.

Az idei győztes, a Diverzum csapata egy olyan – már mintegy 20 ezer tagot számláló – platformmal állhatott az MVM Edison dobogójának legfelső fokára, amely exkluzív kedvezményekkel köti össze a Z generációs diákokat kedvenc márkáikkal.

„Még mindig az egész nap, az egész rendezvénysorozat hatása alatt állunk. Eredményünkre jelentős megerősítésként tekintünk: amit csinálunk, az jó, tehát megyünk tovább előre, nagyon hálásak vagyunk. Maratoni menet volt februártól egészen eddig, startupunkat ráadásul induló tőke nélkül építettük fel, de most megnyílt a lehetőségek tárháza, és ez nagyon felszabadító érzés."

– fogalmazott a győztes csapat. A Diverzum minden tagja tanult korábban határainkon túl, s azt tapasztalták, hogy a hazai trendekhez képest a külföldi egyetemi hallgatók és gimnazista diákok számos exkluzív, kizárólag diákoknak szóló kedvezményre jogosultak, így fogalmazódott meg bennük a Z generáció számára minden fontos területen kedvezményeket biztosító platform ötlete, amely ellenőrzi a diák státuszt, és összegyűjti számukra az újonnan behozott kedvezményeket.

Az ötlet fázisban idén a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja győzött. MVM Zrt.

A siker iránt elkötelezett csapat a marketingben és közösségükben látja dinamikus fejlődésük kulcsát: „Magát az ötletet TikTokon keresztül kezdtük el népszerűsíteni, hiszen úgy gondoltuk, hogy maga a téma, a diákkezdemény sokakat megérint majd."

"A tapasztalat azt mutatta, hogy nagyon sok emberhez el lehet jutni, ha értéket képviselünk" - fogalmaz Gyarmati Fanni, a csapat marketing folyamatainak vezetője.

Alig pár hónap alatt már olyan nagy márkák is beálltak a Diverzum mögé, mint a Myprotein, a Wolt és az About You.

A csapat kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy a Z generáció szemüvegén keresztül szűrik partnereiket, és gyakran meg is kérdezik erről a véleményüket. „A divat, a táplálékkiegészítők és a kozmetikumok iránt érdeklődik tagjaink döntő többsége, de folyamatosan fejlődünk, hogy a kisebb csoportok által képviselt igényeket is ki tudjuk elégíteni platformunkon keresztül. Diverz csapat vagyunk, de létre tudtunk hozni bizonyos szinergiákat és megtanultuk megérteni egymást. Mi magunk is a saját célközönségünk vagyunk, ezért talán sokkal jobban értjük a szükségleteket" - fogalmaznak.

Meglátásuk szerint az általuk megszólítani kívántak olyan korban nőttek fel, „ahol a komolyabb válságok meglehetősen gyakoriak voltak és a pénz körül számos probléma merült fel, így sokkal tudatosabb fogyasztóvá váltak, mint az őket megelőző generációk."

"Esetükben egyre kevésbé a presztízsfogyasztás számít, mint inkább a hasznosság, a jó ár-érték arány és a pénzügyi tudatosságra való késztetés a jellemző: mi ezt próbáljuk minél hatékonyabban kiszolgálni." - mutat rá László Miklós, a Diverzum társalapítója.

Alig pár hónap alatt már olyan nagy márkák is beálltak a Diverzum mögé, mint a Myprotein, a Wolt és az About You. Forrás: Diverzum

„Rengeteget tanultunk és fejlődtünk a verseny során, kiváló mentoraink voltak, különösen a dedikált mentorunk, Vojtek Endre, akinek köszönhetően rengeteg új perspektívát ismertünk meg, és segített megtalálni a fókuszt." Kérdésünkre elmondták, hogy a korábbi versenyeket úgy látják, azok felhozatala hasonló volt, az ő esetünket leszámítva, ugyanis meglátásuk szerint

- fogalmaznak. „Mivel csapatunk az online elérhető kedvezményekre fókuszál, a vírushelyzet hatására megváltozó fogyasztói szokások is segítették növelni az elérhető piacot, a magas infláció pedig még inkább megnöveli a jelentőségét annak, hogy a fiatalok diákkedvezménnyel vásárolhassanak, ezáltal pedig többet hozhassanak ki a pénzükből."

- tekint a jövőbe a győztes csapat.

A szervezők idén is valós problémákra megoldást kínáló ötleteket vártak, melyek megkönnyítik a felhasználók mindennapjait, és hatékonyabbá teszik az energetikai szektor működését is. Forrás: MVM Zrt.

A kihívásra nevezett innovatív kezdeményezéseket az ötlet fázis mellett az érett (scale up) fázis szerinti kategóriában is díjazták, mely fejlesztések között első helyezett a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom, második a fiataloknak ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyt létrehozó RoboKaland, illetve harmadik az elektromos autók számára töltés-asszisztencia szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett.

A szakmai zsűri döntése alapján az érett és az ötlet fázis első helyezettjei 5 millió forintos fődíjat, a második és harmadik helyezettek pedig 3, illetve 1 millió forintot nyertek.

A döntőben helyezést elérő csapatok emellett esélyt kapnak a legfeljebb 50 millió forint értékű, magvető befektetés elnyerésére is az MVM Smart Future Lab jóvoltából.