A diákok szexuális beállítottsága után kutakodtak egy magyar gimnáziumban

Vágólapra másolva!
Az Eötvös József Gimnázium iskolaújságában egy kérdőív segítségével próbálták feltérképezni a diákok szexuális érdeklődését. Moss László, az intézmény igazgatója - aki egyben radikális baloldali történelemtanár is - védelmébe vette az LMBTQ-propagandát, szerinte ez a kérdőív a toleranciáról szól.
Vágólapra másolva!

Mint a Magyar Nemzet hétfői cikkében kiemelte, az iskolaújság szerkesztői által készített LMBTQ-témájú kérdőív még április végén, a gyermekvédelmi törvény elfogadása előtt látott napvilágot. Az Eötvös Diákot készítő fiatalok ezek szerint fontosnak érezték, hogy a szexuális kisebbségeket érintő témákról szó essen az iskolai környezetben is, hangsúlyozva, hogy az intézményi és rendszerszintű változások eléréséhez szükség van támogatókra.

A lap birtokába jutott dokumentumok szerint a szerkesztők arra voltak kíváncsiak, hogy

  • a gimnázium diákjai hogyan jellemeznék a nemi identitásukat, a szexuális orientációjukat és a romantikus vonzalmaikat;
  • a kérdőívet kitöltő fiatalok milyen személyes névmással szeretnék, hogy hivatkozzanak rájuk olyan nyelvekben, amelyekben az egyes szám harmadik személyű alaknak van specifikus neme;
  • a diákok milyen nehézségeket éltek meg a szexualitásukkal kapcsolatban, miképpen vallották be a családtagjaiknak és a barátaiknak, hogy az azonos nemű emberekhez vonzódnak.
A belvárosi Eötvös József Gimnázium épülete Forrás: Facebook

Moss László, az iskola igazgatója, radikális baloldali történelemtanára a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy az április 30-án kiküldött kérdőív ügyében az újság tanárszerkesztője – aki egyben felelős vezetője is a szerkesztőségnek – járt el, hiszen a korábban kiküldött kérdőíveknél is mindig az aktuális tanárszerkesztő döntött. Ugyanakkor - folyatta - mivel az iskolaújság felelős kiadója az igazgató, az elkészült cikkről a megjelenés előtt több beszélgetést folytattak a szerkesztőkkel és a mentortanárral is. Elmondása szerint a kérdőív összeállításához a diákok nem kaptak külső segítséget, hanem maguk dolgozták ki azt, mivel munkájukat öntevékenyen, a mindenkori mentor segítségével végzik.

Az intézményvezető végül megjegyezte, az Eötvös Diákban megjelenő cikk szerinte a toleranciáról szól, célja pedig a tájékoztatás volt, hiszen egy értelmiségi csak akkor mondjon véleményt, ha tájékozódott. Az intézményt fenntartó Belső-Pesti Tankerületi Központ a felmérésről és a lapban szereplő cikkekről sem értesült.