Ilyen kiképzésen esnek át a tengeri olajkutató magyarok

MOL
MOL
Vágólapra másolva!
Kollégánk kemény kiképzésen esett át, hogy a tenger kellős közepén lévő MOL olajkutató platformra juthasson. Egy szimulációban a tengerbe zuhant helikopterből kellett kijutnia, majd felkészítették arra az esetre is, ha tűz ütne ki, és porral, szén-dioxiddal vagy habbal kellene a lángok ellen küzdeni. Nézze meg, milyen felkészítésen vett részt!
Vágólapra másolva!

Történt, hogy a MOL-csoport 2015-ben új nemzetközi kutatási és fejlesztési lehetőségek után kutatva vett egy norvég céget. Mai nevén a MOL Norgét. Miért? Mert ez a terület nagyon fontos a szénhidrogénkészletek részleges pótlásában.

A cég célja egyszerű: olajat kell találni az Északi tengeren.

Norvégia kulcsfontosságú a MOL-csoport számára a szénhidrogénkészletek részleges pótlása szempontjából, ezért a vállalatcsoport arra törekszik, hogy tovább erősítse jelenlétét a norvég kontinentális talapzaton.

Fotó: Mudra László - MOL

Stavangerben 200 olajvállalat tart fenn irodát, mióta 1969-ben, szenteste előtt egy nappal az amerikai Phillips cég olajat talált. Ráadásul a legnagyobb olajmezőt, amit addig valaha víz alatt találtak. Logisztikailag ez a legközelebbi tengeri kijárat az olajmezőkre, én is itt szállok meg.

2017-ben és 2018 első negyedévében már feltártak egy-egy kutat, de ezek száraznak bizonyultak.

A cég most készíti elő első olyan tengeri fúrását, amit egyben operál, azaz vezet is. A kút az Északi-tenger norvég szektorának déli részén, Stavangertől 284 kilométerre, a dán határhoz közel található.

Fotó: Mudra László - MOL

A tengeri fúrótornyokra helikopterrel viszik a szakembereket, akik kéthetes váltásokban, napi 12 órás műszakokban dolgoznak. A kifogástalan egészségügyi állapot és a szükséges biztonsági vizsgák sikeres teljesítése alapkövetelmény a munkához. Aki egy tengeri fúrótornyon szeretne dolgozni, annak egy ötnapos kiképzésen kell túlesnie. A kiképzést minden negyedik évben újra el kell végezni. Az oktatás egyik sarokpontja a helikopterbaleset esetén teendők szimulálása. A képen egy helikoptertörzs utánzata látható, a tréning résztvevőinek ebben ülve kell a víz alatt az ablakon keresztül kiszabadulniuk.

A felkészítésem lényege tehát, hogy olyan helyzeteket beszéljünk át, amik pánikra adhatnak okot.

Ha viszont ezeket ismerem, ezekre felkészítenek és jó reakciókat gyakoroltatnak velem, akkor kisebb eséllyel alakul ki pánik és lesz emberáldozat. De volt tűzvédelmi és tűzoltási gyakorlat is, ahol oltottam széndioxiddal, habbal és porral is.

Fotó: Mudra László - MOL