Nem mindenkit zavar, hogy a Momentum betört egy szerkesztőségbe

2017.05.19. 09:08

A sajtószabadságra annyira büszke ellenzéki újságok a látszat kedvéért így-úgy elítélték, hogy törvénysértő módon a Momentum tegnap reggel betört az Origo szerkesztőségébe, közel egy órával az után, hogy megírtuk, mennyi pénzt szedtek össze HÖK-ös korukban. De azért például Simicska Indexe elég megértő volt a „pártelnök" (Fekete-Győr András) akciójával.

Az Index szerint – ahogy fogalmaznak - rossz húzás volt ugyan a Momentumtól, hogy betörtek a szerkesztőségbe, de gyorsan azt is hozzáteszik, hogy az Origót nem tekintik újságnak. Ez egyrészt az Index szemszögéből érthető, hiszen már nyáron megírtuk, hogy Simicska a gazdájuk, ezt hónapokon át tagadták, majd kiderült, hogy igazunk volt. Másrészt, egy ilyen erőszakos akció után erről írni kicsit vicces.

Fekete-Győr AndrásForrás: MTI/Bruzák Noémi

A 444 cikke viszont azért érdekes, mert ők érezhetően képtelenek bármi rosszat írni a Momentumról. Ez azért nevetséges, mert nemrégen azért cirkuszolt a 444, mert a köztelevízió a szerkesztőség ajtajáról akart felvételt készíteni. A 444 akkor ezt is engedélyhez akarta kötni, vagyis a bejárati ajtó fényképezése miatt is cirkuszolt. A Momentum nem a bejárati ajtót mutatta, hanem a szerkesztőség közepéig trappolt, és demagóg agresszivitásukkal próbálták terrorizálni és munkájukban megakadályozni az újságírókat. De a 444 képtelen volt elítélni mindezt.

A legabszurdabb a TASZ közleménye. Itt sem nehéz megfejteni az okokat, a TASZ-t bevallottan Soros György támogatja (ahogy egyébként a 444-et is), a Momentum Soros-közelisége is nyilvánvaló, az Origo pedig kétségtelenül kritikus cikkeket jelentetett meg az utóbbi időben Sorosról, elég, ha a sajátos terveiről készített cikkeinket említjük. (egymillió migráns beengedése évente Európába, adóemelés a migránsok érdekében, drogliberalizációs ötletek stb.)

Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

A TASZ közleménye egy korrektnek mondható jogi szöveggel kezdődik, majd azzal a gondolattal egészítik ki, hogy „politikai párt ne válaszoljon jogsértésre jogsértéssel". Micsoda? Milyen jogsértés? A Momentum semmilyen pert nem indított soha az Origo ellen. Csak különböző médiumokban beszélnek arról, hogy ez vagy az nem igaz – de pontosan tudják, hogy igaz. Nem igaz talán, hogy a Momentum egyik vezetője, Hajnal Miklós 12 milliót kapott egy projektre, ami soha nem valósult meg, a pénzt meg nem adta vissza? Nem igaz a Soros-kapcsolat? Nem igaz, hogy mennyi pénzt kaptak mint hallgatói önkormányzati vezetők? Nem igaz, hogy a gólyatábori erőszakolós botrányhoz is köze volt egyikőjüknek? De. Mind igaz. És a sor hosszan folytatható. Csak a TASZ próbálja azt sugallni, hogy bármifajta jogsértés történt volna az Origo részéről a Momentum ellen. De ez persze hazugság. Soha semmilyen jogsértés nem történt. A Momentum valódi arcát mutatjuk meg.

És ez az, amit a Momentum egy idő után már nem tudott elviselni. Ez derült ki tegnap.

Természetesen zavaros pénzügyeikről írt cikkünket folytatjuk, hamarosan újabb fejezettel jelentkezünk a Momentum életéből.