Tarlós István az Álláspont című műsorban azt mondta, többféle értelmezés létezett a közterület-felügyeletek büntetési gyakorlatával kapcsolatban, de a belügyminiszteri állásfoglalással ez az értelmezési probléma megszűnik.
A közterület-felügyeletek tehát
nem bírságolhatnak csak felvételek alapján közlekedési szabálysértéseket.
Egy dolgot tehetnek, hogy a felvétel mellékelésével közigazgatási eljárást indítanak a rendőrségen - mondta a főpolgármester.
Tarlós István a műsorban elhangzott interjúban arról is beszélt, hogy az ügyben két fő célja van: az egyik a szabályosság, a másik
a "brutális" büntetési tételek mérséklése.
Azt szeretné, hogy Budapesten minden közterület-felügyelet szabályosan működjön, és az "enyhe súlyú közlekedési szituációkért" kiszabható ötvenezer forintos - figyelmeztetés nélküli - büntetést módosítsák.
A főpolgármester a 3-as metróvonal felújításáról is beszélt, amely 2020-ra lehet teljesen kész. A szerelvények felújítása folyamatban van, a síneket pedig évek óta cserélik. "Tehát ma, ha szigorúan vesszük
a 3-as rendszer egésze, bármilyen hihetetlen, de annál jobb állapotban van, mint 2010-ben volt
- mondta.
Hozzátette, hogy balesetveszélyt a sűrűn végzett felülvizsgálatok és szakvélemények nem jeleznek. Tarlós szerint ha így lenne, a BKV menedzsmentje azonnal leállítaná a 3-as metrót.
A közlekedés fejlesztéséről elmondta még, hogy folytatják a villamosok, buszok és trolik cseréjét, "küszöbön áll" a Lánchíd és a Váralagút felújítása, több mint tíz P+R parkoló építése, valamint - a kerületekkel összefogva - nagyszabású útfelújítási program is kezdődik.