Bontják a vezetőfülkéket a 4-es metró szerelvényein

4-es metró automata vezérlés automatavezérlés Foglalkozás metróvezető SZEMÉLY új metróvonal vezérlőpanel vezetőfülke Budapest, 2014. március 28.
Automata üzemmódban halad a metrószerelvény az alagútban, de egy évig metróvezető felügyeli a szerelvények üze
Budapest, 2014. március 28. Automata üzemmódban halad a metrószerelvény az alagútban, de egy évig metróvezető felügyeli a szerelvények üzemét, az átadás előtt álló 4-es metró vonalán 2014. március 25-én. Az új metrószakaszt március 28-án reggel adják át az utazóközönségnek, amely a hétvégén ingyen veheti igénybe. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Hamarosan már a vonat elejéből, a szélvédőn át nézhetik az utasok, ahogy a 4-es metró szerelvényei száguldanak az alagútban. A vonal teljesen automatikusan működik, tavaly szeptember óta nem is láthatott embereket a vezetőfülkékben. Most ezeket el is bontják.
Vágólapra másolva!

Elkezdték elbontani a vezetőfülkéket a 4-es metró szerelvényeiben – olvasható a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) Facebook-oldalán. Az utasok így hamarosan már akár a vonat elejéből, a szélvédőn keresztül nézhetik, ahogy az automata szerelvények száguldanak az alagútban.

A bontást követően a vezetőfülkét az utastértől elválasztó fal és a vezetőülés eltűnik, így

A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradnak, azonban egy zárható fedéllel lesznek leburkolva – írja a BKV.

Automatikus volt eddig is

A járművezető nélküli, automata vezérlésű vonal

tavaly decemberben kapta meg a végleges használatbavételi engedélyt

a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A szerelvények azonban már ezelőtt is automatikusan közlekedtek, utoljára szeptemberben lehetett látni vezetőket a fülkékben.

Azonban nekik sok dolguk nem volt, hiszen a vonatok teljesen automatikusan üzemeltek. A BKV-s szóhasználatban csak „járműfelügyelőként” emlegetett dolgozók inkább csak az utasok biztonságérzetét növelték.

Radarok figyelik a síneket

A balesetek elkerülése végett a vágányokat 30 centiméteres térbeosztású lézeres radar pásztázza, és a rendszer azonnal blokkolja a szerelvényt, leállítja az energiaellátást, ha 30 centinél nagyobb tárgy, például egy labda esik a sínekre.

Szeptember után azonban már ők is csak kívülről, a forgalmi felügyeletről avatkoztak be, ha problémát észleltek.

A BKV most megkezdte a vezetőfülkék elbontását is.