Megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a 4-es metró

4-es metró automata vezérlés automatavezérlés Foglalkozás metróvezető SZEMÉLY új metróvonal vezérlőpanel vezetőfülke Budapest, 2014. március 28.
Automata üzemmódban halad a metrószerelvény az alagútban, de egy évig metróvezető felügyeli a szerelvények üze
Budapest, 2014. március 28. Automata üzemmódban halad a metrószerelvény az alagútban, de egy évig metróvezető felügyeli a szerelvények üzemét, az átadás előtt álló 4-es metró vonalán 2014. március 25-én. Az új metrószakaszt március 28-án reggel adják át az utazóközönségnek, amely a hétvégén ingyen veheti igénybe. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Lezárult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.
Vágólapra másolva!

Tarlós István főpolgármester és Győri Gyula, az NKH elnöke közös közleménye szerint Kelet-Közép-Európában egyedül a budapesti 4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal, amelynek 99,96 százalék feletti a rendelkezésre állási szintje.

Az 4-es vonal végleges használatbavételi engedélyével Budapest egyik legjelentősebb közlekedési beruházása zárult le.

Automata üzemmódban halad a metrószerelvény az alagútban, de egy évig metróvezető felügyelte a szerelvények üzemét Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Nyolc év

A metróvonal építése 2006-ban kezdődött és 2014. március 28-án vehette birtokba az utazóközönség.

A 7,3 kilométeres, tíz állomást magában foglaló metró a budai végállomásáról, a kelenföldi vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren és a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar.

A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló egylégterű metrószerelvény érkezett, automata vezérléssel. Vonatkísérő személyzet csupán az utasforgalmi próbaüzem idején - 2015 őszéig - tartózkodott a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.