Kőbánya-Kispest állomás rendbetételére határozta el magát a MÁV. A vasútállomáson korábban pláza nyílt, az épülethez vezető lépcsőket és folyosókat felújította a beruházó, de
a MÁV kezelésében lévő építményekhez nem nyúltak.
A leromlott állapotú váróterem, illetve a vágányokhoz vezető gyalogos-felüljáró felújítására már keresi a tervezőt a vasúttársaság - derül ki az Európai Unió közbeszerzési ajánlatokat gyűjtő weboldaláról.
A közbeszerzési pályázat nyertese a felvételi épület és a gyalogos-felüljáró átépítésének megtervezésén kívül a perontetők felújítására is javaslatot kell tennie, de meg kell tervezni azt is, hogy hol legyenek a liftek és a mozgólépcsők az állomáson.
A tervezőnek az építkezést is segíteni kell majd.
A munka becsült értéke a pályázati kiírás szerint egyelőre 1 forint. Az elbírálásnál ugyanis nagyon fontos szempont lesz az ár: a döntés felerészben ezen múlik. A másik fontos feltétel, hogy gyorsan készüljenek el a tervek, ez 30 százalékban befolyásolja a pályázó sikerét.
Az is sokat - 20 százalékot - számít a döntéshozóknál, hogy a pályázók közül ki bünteti magát jobban kötbérrel, ha csúszik a tervek leadásával.
A kiírásban azzal számol a MÁV, hogy a tervezés 501 napig tart.
A nyertes pályázó EU-s pénzt kap majd, mivel a tervezést a vasúttársaság a "MÁV Zrt. állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program" című nyertes pályázatából tudja kifizetni.