Tarlós: Lázár csak szeretne ilyen vérnyomást

Tarlós István főpolgármester
Vágólapra másolva!
Most már biztos, hogy kiújult a Lázár–Tarlós-háború. A Miniszterelnökséget vezető miniszter a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozása kapcsán ma a főpolgármester vérnyomása miatt aggódott, Tarlós István pedig válaszolt neki.
Vágólapra másolva!

Budapesti ügyekről is döntött a kormány – számolt be a szokásos csütörtöki Kormányinfó tájékoztatón Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter kitért arra, hogy a kormány átvette a BKV 52,3 milliárd forintos adósságállományát, továbbá évi mintegy 30 milliárd forintos állami támogatást is ad a következő években a fővárosi közösségi közlekedésre.

Vérnyomásról egymás közt

Arra a felvetésre pedig, hogy a főpolgármester szerint ez az összeg kevés a BKV működtetéséhez, a miniszter emlékeztetett arra, hogy ezen döntéseit a kormány Tarlós István főpolgármester és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tárgyalásai alapján hozta meg. Ezt Lázár "Tarlós István vérnyomása" és a "Tarlós–Lázár-háborút emlegető sajtó" miatt emelte ki külön.

Lázár János aggódott egy kicsit a főpolgármester vérnyomása miatt Fotó: Bielik István - Origo

Az Origo Tarlós István reagálását kérte, a főpolgármester pedig üzent is a Miniszterelnökséget vezető miniszternek. Azt mondta,

Tényleg kevés lesz a pénz

Mint arról az Origo beszámolt, Tarlós István hiába próbált nyomást gyakorolni, hiába tárgyalt hónapokon át a kormánnyal a főváros, sőt

hiába vállalja át az állam a BKV adósságát, az néhány év alatt újratermelődhet.

Ennek oka, hogy az állam egyre kevesebb működési támogatást ad a cégnek a következő években. Ezt kormányhatározatban is rögzítették a héten.

Tarlós István előre jelezte, hogy nincs elég pénz a közösségi közlekedés működtetésére Fotó: Polyák Attila - Origo

Az Origo számításai szerint havi ezer forintot kellene jövőre befizetnie mind az 1,7 millió budapestinek, ha továbbra is BKV-val akarnak munkába, iskolába, a piacra vagy orvoshoz menni, mint idén. Összesen mintegy

21 milliárd forinttal kevesebb pénz érkezik ugyanis 2016-ban az államtól a BKV fenntartására,

mint amennyire szükség lenne.

A tulajdonos főváros a hiányzó összeg töredékét sem tudja pótolni, így – hacsak nem lesz mégis bőkezűbb a kormány –, jelentős járatritkításokra kényszerülhet.