Egy volt pilóta elárulta, mi volt a Gripen-baleset oka

Cáslav, 2015. május 19.
A magyar hadsereg JAS-39 Gripen vadászgépének roncsa, miután túlfutott a leszállópályán a Prágától keletre fekvő Cáslav katonai repülőtéren 2015. május 19-én. A gép mindkét pilótája katapultált, egyikük sem sérült meg. (MTI/AP/CTK/
Cáslav, 2015. május 19. A magyar hadsereg JAS-39 Gripen vadászgépének roncsa, miután túlfutott a leszállópályán a Prágától keletre fekvő Cáslav katonai repülőtéren 2015. május 19-én. A gép mindkét pilótája katapultált, egyikük sem sérült meg. (MTI/AP/CTK/Josef Vostarek)
Vágólapra másolva!
Murguly Gusztáv nyugállományú Gripen-pilóta szerint fékhiba okozta a Magyar Honvédség Gripen típusú vadászgépének csehországi balesetét.
Vágólapra másolva!

Valószínűleg leszállás közben

ezért a két pilótának katapultálnia kellett, mert ilyenkor nagy a veszélye, hogy valamivel összeütköznek, és még nagyobb baj történik - mondta Murguly Gusztáv a köztévé Híradójának.

Nehéz katapultálni

Mészáros László, a Magyar Repülőszövetség elnöke ugyancsak az M1 Híradójának azt mondta:

a katapultálás nagyon bonyolult folyamat,

másképp kell végrehajtani nagy, közepes magasságban, vagy közvetlenül a földről.

A magyar hadsereg JAS-39 Gripen vadászgépének roncsa, miután túlfutott a leszállópályán Forrás: MTI/AP/CTK/Josef Vostarek

A korszerű repülőgépeknek olyan katapultjuk van, amely működtethető a földről, álló helyzetből is, és a katapultálás után sikeresen földet tud érni a pilóta - tette hozzá a szakember.

Ahogyan arról az Origo beszámolt, túlfutott a leszállópályán a Magyar Honvédség Gripen vadászgépe a csehországi Cáslav katonai repülőterén kedden délután, 13 óra 40 perc körül. A pilóták katapultáltak. A Honvédelmi Minisztérium az Origóval azt közölte, hogy a pilóták az első adatok szerint jól vannak.