Utasok nélkül robog az 1-es villamos

Rákóczi híd terhelés tesztje hommkal megrakott teherautókkal és 4 kombinó villamossal 2015 február 15-én
Rákóczi híd terhelés tesztje
Vágólapra másolva!
A villamosvezetők oktatásával megkezdődött az utasforgalom nélküli próbaüzem az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
Vágólapra másolva!

Múlt hétvégén már elvégezték a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelését. Ezek után a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az utasforgalom nélküli próbaüzemre szóló engedélyt. A villamosvezetők oktatása és vizsgáztatása várhatóan tíz napig tart.

A Rákóczi hídnak már elvégezték a próbaterhelését Fotó: Szabó Gábor - Origo

Húsz éve napirenden van

Az 1-es villamos újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta napirenden van. A fejlesztés 2004-ben került az európai uniós finanszírozással megvalósítható projektek közé, az előkészítés azonban később elakadt. A BKK 2010-es megalakulásával új lendületet kapott a projekt, ezért az még ebben a finanszírozási ciklusban megvalósulhatott.

A villamosvonal déli szakaszán megépült 3,2 kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon éri el az ideiglenes végállomást, amelyet a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakítottak ki.

Milliárdos költségek

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása része az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése projektnek, amelyet az Európai Unió Kohéziós Alapja támogat. A projekt 93,92 százalékos uniós támogatás felhasználásával összesen 44,4 milliárd forint értékű. Az 1-es villamosvonal kivitelezési költsége mintegy nettó 27,49 milliárd forint.