Most jön az igazi közlekedési káosz Budapesten

moszkva tér széll kálmán tér bontás felújítás gomba bontás
Vágólapra másolva!
Újabb változás nehezíti a fővárosi közlekedést: villamos helyett hétfőtől két hónapon át pótlóbuszok járnak a Király utca és az átépítés miatt feltúrt Széll Kálmán tér között. A fonódó villamoshálózat építése a budai forgalmat is lassítja.
Vágólapra másolva!

Szombattól teljesen felborulhat a budapesti közlekedés rendje: az első változás, hogy március 21-én a 4-es és a 6-os villamos dél-budai végállomásától csak a Blaha Lujza térig jár, a Széll Kálmán tér és a Blaha Lujza tér között villamospótló busz viszi az utasokat.

Naponta változó rend

Március 22-én ismét változik a közlekedési rend, a második módosítás viszont május közepéig marad érvényben: két hónapon át pótlóbuszok váltják a 4-es és 6-os villamosokat a Széll Kálmán tér és a Király utca között.

Munkagépek, villamosok, romok - átépítés közben a Széll Kálmán tér Fotó: Polyak Attila - Origo

A Combinók ezalatt Dél- Budától csak az Oktogonig járnak, a Király utca és Oktogon közötti egy megállót viszont villamossal és pótlóbusszal is megtehetjük. Éjjelente 0 és 4 óra között a 6-os villamost teljes útvonalán pótlóbusz helyettesíti majd.

Kerüljük el a Nagykörutat

A módosításokra a fonódó villamos beruházás miatt van szükség - írja a BKK, arra kérve az utasokat, hogy május közepéig kerüljék el a Nagykörutat - a 4-es 6-os vonala helyett üljenek a 2-es metróra, az autósok pedig a Margit híd helyett pedig válasszák az Árpád hidat vagy az Erzsébet hidat.

A 4-6-os villamos csak az Oktogonig megy majd el, a Király utcától busszal juthatunk a Széll Kálmán térre Forrás: Mudra László/Mudra László

Bolyongás a Széll Kálmán téren

A villamosok buszos pótlása csak fokozhatjaa azt a káoszt, amit a budai közlekedési beruházások már eddig is okoztak.

Pótlóbuszok járnak majd május közepéig a 4-6 os villamos helyett, az átépítés miatt feltúrt Széll Kálmán tér és a Király utca között Fotó: Polyák Attila - Origo

A Széll Kálmán tér átalakítása január 12-én kezdődött, és a tervek szerint 2016 februárjában ér véget- a járókelők ezalatt csak körülményesen juthatnak át a tér egyik oldaláról a másikra: 10 percet kell sétálniuk az 59-es és 61-es villamosok ideiglenes végállomásai között.

Araszolva fonódó

A fonódó villamoshálózat építése miatt már tavaly október óta lépésben halad a forgalom a Bem rakparton: a Margit híd és a Bem tér között csak kétszer egy sávon lehet közlekedni, a Bem és a Batthyány tér között pedig teljes egészében a kétirányúsított Fő utcára terelik az autókat, buszokat.

Nehezített pálya

A közlekedési krízispontot a BKV utasai egy ideig a H5-ös HÉV-vel is elkerülhették, február 19-étől a BKK azonban a HÉV Batthyány téri végállomását is lezárta, szintén a budai fonódó építésére hivatkozva.

A helyi érdekű vasút ideiglenes végállomása jelenleg a Margit híd budai hídfő-megálló, ahol kézzel hajtogatják az indulási időket jelző lapokat. A közlekedési társaság szerint viszont március 22-től már újra teljes útvonalán járhat a H5-ös HÉV.