A menetrendek nem az emberek igényeit követik, de a villamos és vasúti sínhálózat összekötése fellendítheti, jobbá teheti a tömegközlekedést – erről beszélt Lázár János, a Vásárhely24 nevű portálnak nyilatkozva.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint az ország három térségében "lenne érdemes kipróbálni" a sínhálózatok egyesítését:
Szombathely és Kőszeg, Miskolc és Miskolctapolca, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között járhatnának villamosok.
Utóbbi útvonalat még 2010 őszén, Lázár János polgármestersége idején kezdte el tervezni Vásárhely, a mostani elképzelések szerint pedig 2020-ra elkészülhet a két megyei jogú várost összekötő tramtrain, ami naponta több ezer ingázó utazását könnyítené meg.
A tervek alapján a villamosok óránként száz kilométeres sebességgel száguldanának Szeged és Hódmezővásárhely között, útjuk során összesen öt megállóhelyet érintve.
A beruházás 30 milliárd forintba kerülne, melynek nagy részét uniós források teszik ki. A Szombathely–Kőszeg és Miskolc–Miskolctapolca viszonylat költségeiről tudomásunk szerint még nincsenek hivatalos becslések, de valószínűleg ezek is több tízmilliárdos beruházások lennének.
Lázár János a Vásárhely24-nek azt mondta, kedvező fogadtatás esetén Budapesten folytatódhat a villamos- és a vasútvonalak kombinálása.
A Miniszterelnökség vezetője szerint parlamenti képviselőként feladata, hogy lobbizzon választókörzetének, de úgy látja, Hódmezővásárhely nem él vissza a helyzetével, támogatásait megalapozott fejlesztésekre kapta.
Miniszterként és kormánypárti képviselőként pedig
kifejezetten ügyelek arra, hogy ne érjen a mohóság vádja"
– tette hozzá Lázár János.