Tízmilliárdokba kerülhet Lázár János terve

Szegedi villamos
Az új 2-es villamos 2012 óta jár Szegeden a Pályaudvartól az Európa ligethez. A tervek szerint 2020-ban ugyaninnen az 1-es Hódmezővásárhelyig mehet
Vágólapra másolva!
Ha vidéken beválik, Budapesten is összeköthetik a vasúti és a villamoshálózatot– mondta Lázár János. A Miniszterelnökség vezetője 30 milliárdos uniós forrásból építtetne villamosvonalat Hódmezővásárhely és Szeged között. Ügyel arra is, hogy ne tartsák mohónak.
Vágólapra másolva!

A menetrendek nem az emberek igényeit követik, de a villamos és vasúti sínhálózat összekötése fellendítheti, jobbá teheti a tömegközlekedést – erről beszélt Lázár János, a Vásárhely24 nevű portálnak nyilatkozva.

Érdemes kipróbálni

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint az ország három térségében "lenne érdemes kipróbálni" a sínhálózatok egyesítését:

Szombathely és Kőszeg, Miskolc és Miskolctapolca, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között járhatnának villamosok.

Az új 2-es villamos 2012 óta jár Szegeden, a pályaudvartól az Európa ligethez. A tervek szerint 2020-ban ugyaninnen az 1-es villamos egészen Hódmezővásárhelyig mehet majd Forrás: Tevan Imre [Indafoto.Hu/Tevan]

Öt éve tervezik

Utóbbi útvonalat még 2010 őszén, Lázár János polgármestersége idején kezdte el tervezni Vásárhely, a mostani elképzelések szerint pedig 2020-ra elkészülhet a két megyei jogú várost összekötő tramtrain, ami naponta több ezer ingázó utazását könnyítené meg.

Száguldó villamosok

A tervek alapján a villamosok óránként száz kilométeres sebességgel száguldanának Szeged és Hódmezővásárhely között, útjuk során összesen öt megállóhelyet érintve.

A szegedi villamos a hódmezővásárhelyi Népkert megállóhelyen megy be majd a városba Forrás: Tevan Imre Origo

A beruházás 30 milliárd forintba kerülne, melynek nagy részét uniós források teszik ki. A Szombathely–Kőszeg és Miskolc–Miskolctapolca viszonylat költségeiről tudomásunk szerint még nincsenek hivatalos becslések, de valószínűleg ezek is több tízmilliárdos beruházások lennének.

Lázár János a Vásárhely24-nek azt mondta, kedvező fogadtatás esetén Budapesten folytatódhat a villamos- és a vasútvonalak kombinálása.

Ez nem mohóság

A Miniszterelnökség vezetője szerint parlamenti képviselőként feladata, hogy lobbizzon választókörzetének, de úgy látja, Hódmezővásárhely nem él vissza a helyzetével, támogatásait megalapozott fejlesztésekre kapta.

Lázár János ügyel rá, hogy ne tartsák mohónak Forrás: MTI/Bruzák Noémi

Miniszterként és kormánypárti képviselőként pedig

– tette hozzá Lázár János.