Megtalálták az elsőként ellopott Bubit!

kinek éri meg a BUBI-t használni
Regisztrált felhasználók indulnak el kerékpárjaikon a Mol BuBi (Budapest Bicikli) kerékpárdokkolójától a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Rumbach Sebestyén utcai ügyfélszolgálati irodája előtt 2014. július 17-én. A BKK ezer felhasználó segítségével megkezdte a közösségi kerékpáros rendszer két hétig tartó nyilvános próbaüzemét.
Vágólapra másolva!
Megpróbáltak meglovasítani egy közbringát a Corvin-negyed metróállomásánál. A kerékpárt előzőleg nem rögzítették szabályszerűen, ezért tudták kivenni a helyéről. Nincs könnyű dolga ha Bubit akarnak lopni, hiszen a GPS-rendszernek köszönhetően hamar megtalálják tettest. 
Vágólapra másolva!

Bubi volt, van!

Kedden este a budapesti Corvin-negyed metróállomása mellől elvittek egy közbringát, mert az nem volt megfelelően rögzítve. A kerékpár előző bérlője ugyanis nem szabályszerűen tette vissza azt a helyére, így könnyű volt a dokkolóból kiemelni. A GPS-nek köszönhetően a rendőrök hamar elfogták a tettest, így anyagi kár sem keletkezett.

Tesztelik a Bubit Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Megkaptuk a zöld jelzést?

A közbringarendszer elindulása óta ez volt az első lopási kísérlet. A BKK ezért felhívja a MOL Bubi ügyfeleink figyelmét a bringák megfelelő rögzítésére a gyűjtőállomásokon. Azt kérik a kerékpárosoktól, hogy mindenképpen ellenőrizzék azt, hogy a kerékpárt valóban lezárta-e a rendszer. Például, dokkolás után ki kell próbálni, hogy a kormány mozog-e. A kerékpárok sikeres rögzítését jelzi egy sípoló hang és egy zöld LED lámpa felvillanása is. Ugyanakkor, mint írja a BKK közleménye, a használat befejezése ellenőrizhető a gyűjtőállomás terminálján és a MOL Bubi honlapján, ha megadjuk felhasználói adatainkat.

A nagy testvér mindent lát

Mindegyik MOL Bubi kerékpárba műholdas nyomkövetőt szereltek, ezért a bringák pillanatnyi helyzetét tudják az irányító központban. Ha egy kerékpárt megpróbálnak elvinni, akkor azonnal riasztást küld a rendszer. A BKK továbbá közölte azt is, hogy A zöld kerékpárok kialakítása egyedi, hagyományos szerszámokkal nem megbonthatók, alkatrészeik nem használhatók fel más kerékpárokhoz.