Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet munkatársa szerint elképzelhető, hogy nem fognak elférni a szembetalálkozó 86-os autóbuszok a felújítás alatt álló Lánchíd utcában, a Várkertbazár előtt.
A Lánchíd utcában a kétoldali kerékpársávok mellett majdnem a teljes hosszban 2 x 3 méter széles a forgalmi sáv, de egy körülbelül 150 méteres szakaszon az utca keskenyebb: itt 1,5 méter széles a kerékpársáv, 40 cm széles a vízelvezető mélyedés és 2 x 2,75 méteres forgalmi sáv. Tehát összesen 5,5 méter helyük lesz a buszoknak.
Az Origo fotósai 6,13 méter szélességűnek mérték az utca egyik szakaszát, ha tehát éppen itt találkoznak össze a tükörrel együtt 275 cm széles buszok, akkor nagyon ki kell centizniük a távolságot.
A 2 méter 55 centiméter széles Volvo buszok a visszapillantó tükreinek 20-20 centiméteres kiterjedését beleszámolva szinte biztos, hogy valamelyik sofőrnek a vízelvezető mélyedésbe, vagy a bicikliútra kell kormányoznia.
Aggályaikat a járművezetők jelezték a BKV-nak és a BKK-nak is, hiszen ha a szűk útszakasz miatt baleset éri a kerékpárosokat, akkor szerintük őket fogják felelősségre vonni.
A BKK ugyanakkor azt állítja, hogy biztonságos lesz a buszok közlekedése a Lánchíd utcában. Indoklásuk szerint a térburkolatos úton 30 km/h-s sebességre korlátozzák a forgalmat, és az úttal megegyező teherbírású vízelvezető árok 3-4 centiméteres mélysége a szembetalálkozó járművek kitérését nem akadályozza majd.
A gépjárművek vágott bazaltkőből készült burkolaton haladhatnak majd, a kerékpársáv nagyelemes borítást kap. Más mintázatban, de szürkén vágott bazaltból készülnek a gyalogos járdák is.
A felújítás része a zöldterület megújítása, az automata öntözőrendszer kiépítése, a kandeláberek és a forgalomtechnikai jelzőoszlopok cseréje is.
Az új Lánchíd utcát szeptember végén adják át a forgalomnak, pontos dátumot azonban nem tudott mondani a beruházással megbízott Budavári Önkormányzat.