Új BKV-járat indul, tovább lesznek nyitva a jegypénztárak

Vágólapra másolva!
Augusztustól több változás is várható a BKV környékén: új buszjárat indul Solymárra, tovább tartanak majd nyitva a jegypénztárak, és több buszsávot is megnyitnak a biciklisek előtt. Előbb-utóbb jöhetnek az érintőképernyős, bankkártyát is elfogadó jegyautomaták.
Vágólapra másolva!

A budapesti közösségi közlekedésben augusztustól várható változásokról a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid számolt be sajtótájékoztatón.

Jegypénztárak, ellenőrök

Minden nagyobb csomópontban és metrómegállóban meghosszabbították a pénztárak nyitva tartását, így azok este 8 óra helyett fél 10-ig tartanak nyitva, és a pénztárosok törvényben megszabott ebédszünetekor váltást biztosítanak, ezért folyamatos lesz a kiszolgálás a metróállomásokon.

Egy vizsgálat kiderítette, a HÉV-ek budapesti szakaszán, illetve több buszvonalon eddig egyáltalán nem volt ellenőrzés, ezt hamarosan megváltoztatják, és a reggeli órákban egyéb, eddig nem ellenőrzött járatokon is meg fognak jelenni a jegyellenőrök.

A jegyautomaták többsége a BKK vizsgálata szerint elavult és nem megbízható, ezért megszigorították azok ellenőrzését. A BKK igazgatósága ugyanakkor döntött arról, hogy pályázatot írnak ki több száz új, bankkártyát is elfogadó, érintőképernyős automata beszerzésére.

Új buszjárat, több alacsonypadlós busz

Szombattól Solymárra két új buszjáratot indítanak, és meghosszabbítják a 64-es vonalát az Auchan áruházig. Vagyis a 64-es és a 164-es mellett elindul a 64A és a 264-es betétjárat, előbbi Hűvösvölgy és Solymár, Templom tér között közlekedik, a 264-es pedig a 164-essel megegyező vonalon, de nem tér be Solymáron a Templom térre. Emellett a 64-es meg fog állni a solymári vasútállomáson is, így biztosítva csatlakozást az esztergomi vasútvonalon közlekedő MÁV-járatokhoz, itt intermodális kapcsolat jön létre.

Új alacsonypadlós buszok álltak be a forgalomba a hegyvidéki, valamint csepeli és budaörsi vonalakon. A VT-Transman új buszai már kék színűre vannak festve. Vitézy Dávid megjegyezte, hogy a vonalkiosztás azért még változhat, mert a 8500-as Volvókon kétszer két ülés van, így ez azokon a vonalakon használható jól, ahol nagyok az utazási távolságok és nem tömöttek a járatok. Csak ebben az évben 105 alacsonypadlós buszt állítanak forgalomba.

A reptéri 200E buszok kapacitását 25 százalékkal emelték, így legfeljebb 10 percenként indul majd egy járat a Liszt Ferenc-repülőtérre. Ennek oka, hogy az 1-es terminál bezárása miatt megnövekedett az igény a reptéri járatra.

Több biciklis a buszsávban

Tíz helyen nyitják meg a buszsávot a kerékpárosok előtt. Először az I. kerületben, a Mészáros utcában vezették be a rendszert és az eddigi tapasztalatok szerint bevált a változtatás. Augusztusban az I. kerületi Fő utcában, az V. kerületben, a József Attila utca-Széchenyi tér útvonalon, illetve a Ferdinánd híd Izabella utcai lehajtóján, a Szent István körút, a Király utca, a Wesselényi utca, a Dohány utca, a Damjanich utca, a Dózsa György út és a Hengermalom út egy-egy szakaszán.

Csak azokon a helyszíneken engedik meg a kerékpárok közlekedését, ahol elég széles a buszsáv, és nem túl sűrű a forgalom, emiatt például a Rákóczi úton biztosan nem vezetik be azt. A BKK azt várja a változtatástól, hogy a jövőben a kerékpárosok, a buszok és az autósok is biztonságosabban közlekedhessenek.