Reklám helyett új kocsikat akarnak a vasutasok

Vágólapra másolva!
86 millió forintot költ a MÁV Rt. új, imázsjavító kampányára. A kampány célja az elővárosi közlekedés népszerűsítésén kívül a MÁV "jövőképének bemutatása" és a befektetők érdeklődésének felkeltése. A Vasutasok Szakszervezete szerint a vasúttársaság jobban tenné, ha reklámkampányok helyett korszerű, pontos, tiszta kocsikkal próbálná visszacsalogatni az utasokat. "Reklámozhatják a Trabantot, attól még nem lesz kedvem beleülni" - mondta a szakszervezet elnöke.
Vágólapra másolva!
Forrás: [origo]
A szakszervezet szerint a takarítás is segíthetne

86 millió forintot költ a MÁV Rt. új, imázsjavító kampányára. A közbeszerzési eljáráson nyertes cég, mely megkapta a kampány lebonyolításának lehetőségét, pályázatában elsősorban az elővárosi közlekedés fejlesztését emelte ki. Szerintük ez lehet a MÁV legjelentősebb "kitörési pontja". A kampány célja az elővárosi közlekedés népszerűsítésén kívül a MÁV "jövőképének bemutatása" és a befektetők érdeklődésének felkeltése.

A MÁV Rt. közleménye szerint a 86 millió forintos megbízás nyertese, az EURO RSCG a pályázók közül "egyedülállóan" dolgozta fel ajánlatában a vasúttársaság számára különösen fontos elővárosi közlekedés fejlesztését. A MÁV szerint 3 és fél millió ember érintett a témában, a kampány az ő figyelmüket szeretné felhívni. Ha sikerül megfelelően népszerűsíteni az elővárosi közlekedést, az a társaság szerint javítani fog az imázsukon. A MÁV a hamarosan induló kampányon kívül most is hirdeti kedvezményes szolgáltatásait, amitől a cég tájékoztatása szerint szintén megítélésük javulását várják.

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke úgy gondolja, hogy a vasúttársaság jobban tenné, ha reklámkampányok helyett korszerű, pontos, tiszta kocsikkal próbálná visszacsalogatni az utasokat. A MÁV piacai a szakszervezet vezetője szerint is visszaszorulóban vannak, de a megoldást az esztergomi vonalon üzembe helyezett korszerű szerelvényekben látja. "Itt nem volt kampány, mégis sikerült az utasokat visszaszoktatni a vonatra" - fogalmazott. Ami az elővárosi közlekedést illeti, Simon Dezső szerint pont ezek a szerelvények a legzsúfoltabbak, legkoszosabbak, nem beszélve a pontatlanságukról. "Reklámozhatják a Trabantot, attól még nem lesz kedvem beleülni" - mondta.

A szakszervezet elnöke felhívta a figyelmet arra a kormányhatározatra, mely szerint anyagi okokból 2006-ra 11 ezer fővel kell csökkenteni a MÁV létszámát. Ezzel Simon Dezső szerint a szolgáltatás minősége fog tovább romlani. A szakszervezet leginkább a közlekedés politikai koncepciót hiányolja a tulajdonostól, azaz a magyar államtól. "El kellene dönteni, hogy mekkora vasutat akarnak, milyen vasutat akarnak, és utána beszélni arról, hogy ehhez mekkora létszám szükséges" - állítja Simon. A vezető szerint ez nemcsak a vasutasok problémája, mert mindenkinek joga van a megfelelő színvonalú szolgáltatáshoz.