"Mi a minőséget, olcsóságot és a magyar vállalkozók érdekeit tartottuk szem előtt az autópálya-építtetés során, és ezek megvalósultak" - válaszolt a Fidesz alelnöke, Varga Mihály ex-pénzügyminiszter az [origo ] kérdésére, mely szerint megbánták-e, hogy közbeszerzés nélkül építtették az autópályákat.
Az SZDSZ által jelölt gazdasági miniszter ugyanis négy cégtől kért árajánlatot olyan autópályaszakaszokra, amelyekre a Vegyépszer kapott megbízást az előző kormánytól. Ennek során kiderült: 29 milliárd forinttal kevesebbért vállalnák a kivitelezést, mint a Vegyépszer. "Elég megnézni, hogy mennyibe kerül az útdíj a Horn-kormány ideje alatt épült M5-ösön" - érvelt a volt pénzügyminiszter a Vegyépszer olcsósága mellett.
Varga Mihály szerint színjáték volt a gazdasági miniszter meghívásos pályázata, mivel a Vegyépszer és a pályázó cégek ajánlatainak összahasonlítása olyan, mint a körte és az alma egybevetése, mivel az ajánlatok például műszaki tartalmat nem tartalmaznak. Az előző pénzügyminiszter már most tudni véli, hogy ki fogja elnyerni a megbízást az autópálya-építésre, ezért azt javasolta Keller László államtitkárnak, hogy hívja fel, hogy megmondhassa neki. Keller ugyanis előre megjósolta, hogy ki építheti meg az autópályákat az előző ciklusban, amit lezárt borítékban elküldött a Miniszterelnöki Hivatalba. Varga Mihály nem volt hajlandó elárulni, hogy melyik cégre gondolt, mondván, nem akarja befolyásolni a bírálóbizottság munkáját.
|
||
Fotó: Barakonyi Szabolcs |
Csillag azt ígérte: a jövőben ott is versenyeztetni fognak, ahol eddig ez nem történt meg. Másmilyenek lesznek a pályázatok is - közölte -, a jövőben magyar vállalkozót kell a fővállalkozónak maga mellé vennie. Ezentúl pedig minden alvállalkozót is ellenőrizni fognak.
A gazdasági miniszter elmondta: az első közbeszerzési pályázatot augusztus 27-én írják ki, az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszára.
Kozák Dániel, Tiefenthaler Eszter