Elhunyt a Heineken világmárka atyja

2002.02.27. 11:09

Csütörtökön noordwijki házában meghalt Alfred Heineken, a holland sörkonszern volt elnöke, aki világmárkává fejlesztette a céget. Heineken 78 éves korában hunyt el.

Freddy Heineken 1923-ban született Amszterdamban és 18 éves korában lépett be a nagyapja által 1864-ben alapított vállalathoz, és fejlesztette azt Európa legnagyobb és a világ második legnagyobb sörgyártójává. Freddy Heineken karrierje 1942-ben kezdődött a családi vállalatnál. Az apja által félig-meddig elvesztegetett cég részvénytöbbségét 1954-ben szerezte vissza, és mindvégig megtartotta, családi alapítványa révén. Alfred Heineken 1971-től 1989-ig a vállalat igazgatótanácsának elnöke, majd 1995-ig a felügyelőbizottság elnöke volt, azóta pedig a Heineken sörgyárat 50,005 százalékban tulajdonló Heineken Holding családi alap elnöke és ugyancsak 50,005 százalékos tulajdonosa.

A marketingosztály igazgatójaként Heineken maga alkotta meg a márka arculatát. - Nem sört árulok, hanem jó kedélyt - volt a jelszava. A Heineken söröket Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában árusítják. A múlt év első felében a konszern 4,449 milliárd eurós forgalmat bonyolított le.

A Heineken részvényeinek árfolyama péntek reggel 42,50 euró volt az amszterdami értéktőzsdén, 1,00 euróval, azaz 2,41 százalékkal drágább a csütörtöki zárónál. A részvények értékének eddigi csúcsa 2000 végén volt, közel 60 eurón.

A cikkhez kapcsolódó legfrissebb nemzetközi üzleti, gazdasági híreket, információkat, elemzéseket itt találja - Northern Light Elektronikus Könyvtár.

(MTI)

Ajánlat:

Heineken 

Korábban:

A Heineken 22 százalékkal növelte második félévi nyereségét 
(2001. március 1.)

Német vegyesvállalatot alapít a Heineken 
(2001. február 22.)