Látványos felvételek érkeztek egy közlekedési nagyberuházás zárószakaszáról

M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
Az M85-ös gyorsforgalmi út mindkét járatában lezárult a szerkezetépítés a soproni alagútban
Vágólapra másolva!
A déli és az északi járatban egyaránt lezárultak az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán a soproni alagút szerkezeti munkálatai. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.
Vágólapra másolva!

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését.

Utóbbi projektben 8647-es jelű elkerülő mintegy 4 kilométer hosszú kétsávos útként jön létre az M85-ös és a Sopronból nyugatra kivezető Ágfalvi út között.

A Magyar Építőkhöz eljuttatott kivitelezési beszámoló szerint az alagút déli járatában január végén megtörtént a 17 cm vastag CKT-4 hidraulikus kötőanyagú alapréteg, valamint a 4 cm vastag AC-11 elválasztó aszfalt réteg behúzása teljes hosszban. 

Ezután kezdik meg az alagút belső falazatára rákerülő bevonat előkészítését, majd festékszóró segítségével felhordják a bevonat rétegeit. Párhuzamosan zajlik a kábeltartó szerkezet szerelése és a járda felső 15 cm-es betonozása mindkét járatban.

Az északi járatban a 22-es blokknál zajlik a védőcsövek beépítése, és a betonfelület csiszolása.

Szintén az északi járatban, a második vészátjáróban a lejtbeton elkészültéről írtak a beszámolóban, az elektromos védőcsövek alatti betonozás pedig a 36-os blokknál tartott. A résfolyóka alatti kiegyenlítő betonozás és zsaluzás 4-5 blokkal előrébb tart, mint a résfolyóka elemek fektetése.

M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,
M85, soproni alagút, Sopron alagút, M85 gyorsforgalmi út, M85gyorsforgalmiút,

 

Az ütemtervnek megfelelően, az autóút végleges pályaszerkezetének kialakítása is elindulhat. 

A pályaszerkezet felső rétegének kiépítését, azaz a 26 cm bazaltbeton terítését márciusra tervezik. 

A bazaltbeton kivitelezése után a már nagyrészt beépített forgalomtechnikai és vezerléstechnikai elemek befejezése következhet fő feladatként, valamint az alagútirányításért felelős szoftver, azaz a SCADA felélesztése és a rendszerelemek üzempróbája.

A Magyarországon zajló autópálya- és autóút-fejlesztésekkel nemrégiben részletesen is foglalkozott az Origo.