Kiderült, melyik városban a legdrágább a Valentin-napi romantikus vacsora

Idén Sanghajban kell a legtöbbet költeni egy elegáns romantikus vacsorára Valentin-napon (illusztráció)
Fotó: Prostooleh
Vágólapra másolva!
Van ország, ahol tiltják, más helyeken viszont sokak által megtartott ünnep, egyben óriási üzlet a Valentin-nap. Meglepő, de a szerelmeseknek idén Sanghajban kell a legtöbbet költeniük a közös ünneplésre, és kiderült az is, mennyi pénzt mozgat meg a romantika a világ első számú fogyasztói piacán, Amerikában.
Vágólapra másolva!

Egyes feltételezések szerint a modern Valentin-nap eredete egy ókori római termékenységkultuszra vezethető vissza. Mások szerint Szent Bálint 14. századi püspökhöz köthető, aki a jegyesek és a házasságot kötők védőszentjévé vált Franciaországban és Angliában. Bárhonnan is ered, a romantika, a szerelem ünnepének tartott Valentin-napot világszerte február 14-én ünneplik. S bár jelentősége országonként igen eltérő (Iránban egyenesen tiltott az ünneplése 2011 óta), ahol megemlékeznek róla, ott általában üzletet is jelent.

 Vörös rózsából készít csokrot egy virágárus az indiai Kolkatában 2023. február 14-én, Valentin-napon
Fotó: Pijal Adhikari /  MTI/EPA

Ezeken a helyeken kerül a legtöbbe a randevú

A The Economist gazdasági lap mellett működő Economist Intelligence Unit készített egy saját módszertant arra, hogy megállapítsák, a világ mely nagyvárosaiban kell a szerelmeseknek a leginkább a zsebükbe nyúlniuk akkor, ha nem otthonukban töltenék a Valentin-nap estéjét. Elemzőik minden évben kiadják értékelésüket arról, melyek a világ legdrágább városai a romantika ünnepén egy exkluzív randevúhoz (az összehasonlíthatóság okán az eredményeket dollárban közölve).

Idén Sanghaj a legdrágább város, ahol 600 dollárt (több mint 200 ezer forintot) kell költenie egy párnak egy meghitt estére.

Ebben ia legdrágább tétel a kétfős vacsora, több mint 400 dollárért. Ezt egészíti ki egy üveg minőségi bor, valamint az egymásnak vett apróbb ajándékok és más, kisebb kiadások, figyelmességek, melyek kívül vannak a nagyobb, reprezentatív ajándékok (például egymásnak vett repülőjegyek) körén.

Illusztráció
Fotó: Pixabay / Marilù Mengoni

Érdekesség, hogy az elemzők szerint már tavaly is Sanghajban kellett a legtöbbet költeni a február 14-i vacsorára.

A második helyen New York áll, míg a harmadik helyen Bahrain. 

Egyébként itt képviseli a legnagyobb hányadot a kisebb kiadások csoportja a teljes költségből.

A negyedik helyen álló Los Angelesben, és az ötödik helyen álló Párizsban is valamivel 500 dollár fölött kell költeni a pároknak. 

Érdekesség, hogy Párizsban jóval drágább egy Valentin-napi vacsora, mint Los Angelesben. 

Ugyanakkor Párizs ötödik helye némileg meglepő lehet azért, mert a francia fővárost gyakran tartják a "romantika városának."

Hatalmas üzlet a Valentin nap a világ legnagyobb piacán

Az Egyesült Államok a világ legnagyobb fogyasztói piaca, és mivel adatok is elérhetők arról, érdemes megnézni, hogy ott mekkora üzletet jelent a Valentin-nap megünneplése.

Egy friss jelentés szerint 2023 utolsó negyedévében az amerikaiak személyes kiadásai az ország bruttó nemzeti összetermékének (GDP) 68 százalékára rúgtak. Ez gigantikus összeg, több mint 18 ezer milliárd dollár. A gazdaság működésében óriási jelentősége van a fogyasztásnak, az emberek vásárlásainak. Nem véletlen, hogy a jelentősebb illetve nemzetközi ünnepnapok alkalmával a kiskereskedők nagy várakozással tekintenek előre, bízva abban, hogy a vásárlók sokat fognak költeni. 

A kiskereskedelem számára a Valentin-nap is fontos ünnep, hiszen ilyenkor az emberek általában többet vásárolnak (illusztráció)
Fotó: Shutterstock

Az amerikai kiskereskedelmi szövetség előrejelzése szerint idén a Valentin naphoz kapcsolódóan az amerikaiak 25,8 milliárd dollárt költenek. Ez nagyjából 9000 milliárd forint.

Vagyis összesen ennyit költenek majd virágokra, romantikus ajándékokra, esti vacsorára azok, akik meg akarják lepni szerelmüket.

Ez személyre leosztva átlagosan 185 dollárt jelent, ami 8 dolláros növekedés az elmúlt öt évre visszatekintve. Ha az inflációt nem vesszük figyelembe, akkor a növekedés csak 4 százalék. Ezt azt jelenti, hogy az amerikaiak alig költenek idén többet a romantika ünnepére, mint az elmúlt években – emeli ki a Forbes.

A lap megjegyzése szerint emiatt a kereskedőknek még nem kell aggódniuk, de az is tény, hogy az előrejelzés alapján idén sem vesznek részt többen az ünneplésben, mint korábban.