A McDonald's után a Starbucks a világ legnagyobb gyorsétterem-lánca. A legutóbbi pénzügyi negyedév végén a vállalatnak világszerte 37.222 üzlete volt. Közben a cég bevétele 9,2 milliárd dollárt ért el, ami 12 százalékos, éves alapú, növekedés volt, és rekordnak számított az év ezen időszakában.
A Starbucks azonban folyamatosan terjeszkedik, és egyre több üzletet nyit meg. Már most is tekintélyes üzletszámmal rendelkezik a két legnagyobb piacán,
az Egyesült Államokban és Kínában. Az USA-ban 16.144 Starbucks működik, míg Kínában 6480.
Ez a két ország adja a Starbucks teljes értékesítésének 61 százalékát.
Bár az amerikai növekedés sem elhanyagolható, a vállalat elsősorban Kínára fókuszál, ahol az eladások 46 százalékkal bővültek a legutóbbi negyedévben.
A jelenlegi növekedési ütem mellett tehát 1-2 éven belül megnyílhat a 40 ezredik Starbucks kávézó,
ám ehhez – a jelenlegi trendek alapján – elengedhetetlen lesz a további kínai bővülés.
Forrás: 24/7 Wall St.