Karácsonyi dekorációkat kezdtek árulni egy hazai üzletben - kép

Actions Adult Age Alone Beanie Hat Bearing Caucasian Appearance Christmas Christmas Tree Colour Decor Disappointment Dressing Up Emotion Ethnic Origin Feminine Gender From 18 To 25 Years From 25 To 35 Years Gesture Hand Indoors Looking At Camera Mrs Claus
Woman disguised as Mother-Christmas, opening a gift-wrapped parcel.
Vágólapra másolva!
Mikulás sipka, csomagolópapír és girland: ezek a jellemzően a decemberi ünnepi időszakhoz kapcsolódó termékek bukkantak fel egy debreceni üzletben most, a nyár közepén.
Vágólapra másolva!

A Promotions oldalán megjelent cikk szerint egy zárt debreceni Facebook-csoportban váltott ki indulatokat a napokban az, hogy egy helyi kiskereskedelmi üzletben július közepén karácsonyi dekorációs termékek tűntek fel.

Ez kétségtelenül furcsa a nyaralási időszakban.

Ám a boltoknak általában nyomós indokaik vannak arra, hogy miért döntenek nyáron a szezonálisan decemberi holmik árusítása mellett.

Egy debreceni üzletben július közepén karácsonyi dekorációk tűntek fel a vásárlói térben Forrás: Promotions / Facebook

Ez egy olyan kereskedelmi stratégia, amit előszezonális marketingnek neveznek, és több okból is alkalmazzák. Ennek egyik oka az így hosszabbra nyúló értékesítési időszak lehet, vagy az a fogyasztói igény, ami mentén egyes vásárlók másokhoz képest jóval korábban kezdenek készülni a karácsonyi időszakra. Sőt, a dekorációk korai árusítása még piaci előnyhöz is segítheti a kereskedőt a konkurenciával szemben.

De mirt szólnak ehhez a vásárlók?

Míg egyes kommentelők azt állították, hogy őket egyáltalán nem zavarja, ha már ki vannak téve ilyenkor a termékek - hiszen ki is lehet azokat kerülni -, addig mások sokkolva álltak értetlenül a dolog előtt, hiszen addig még hónapok fognak eltelni, hogy becsomagolhassák a fa alá szánt ajándékokat.

Bár a boltok korábban kipakolják a dekorációkat, a legtöbb ember hajlamos inkább közvetlenül az ünnepel előttre hagyni a vásárlát. Az előszezonális marketing egyik célja, hogy elősegítse a fogyasztók korai vásárlását és az üzleteknek lehetőséget adjon a fokozott értékesítésre az ünnepi időszak előtt. Azonban minden fogyasztónak fontos az óvatosság és a tudatos vásárlás, hogy ne essenek át az előzetes kampányok trükkjein, és csak olyan termékeket vásároljanak meg, amelyek valóban szükségesek számukra - hívja fel a figyelmet a magazin.

Persze van olyan terület, amelyen a karácsonyi szezonra való nyári felkészülés egyáltalán nem számít szokatlannak, sőt, megszokott, normális ügymenetet jelent. Ahogy az Origo megírta, például a Kínában működő, kifejezetten a karácsonyra termelő gyárak már nyár végére végeznek a játékok, dekorációk stb. előállításával, hogy az áruk még az ősz folyamán tengeri úton eljuthassanak a világ minden pontjára, és az év végéhez közeledve a boltokba kerülhessenek.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció / forrás: Shutterstock