Az innováció nem pusztán egy szó, hanem a fogyasztói igények megértéséből fakad

P&G, otthon okosotthon, okostükör
Okostükör a vállalat innovációs központjában
Vágólapra másolva!
Június elején Svájcban, a genfi székházában rendezte meg a Procter & Gamble (P&G) az idei innovációs expóját. A vállalat éves teljesítményértékelését is ekkorra időzítették, így a rendezvényen megjelentek a globális vezetők is. Az expón az új termékek és technológiák mellett bemutatták a Vault nevet viselő kereskedelmi innovációs központot, ahová most először engedték be az érdeklődő közönséget. A bemutatókon az Origo is részt vett, és interjút készített a kutatási és fejlesztési részleg vezetőjével, Victor Aguilar-ral.
Vágólapra másolva!

A Procter & Gamble (P&G) a világ egyik legnagyobb és legszélesebb termékpalettával rendelkező fogyasztási termékeket gyártó és forgalmazó amerikai multinacionális vállalata, székhelye az Ohio állambeli Cincinnati-ben van.

Termékeit több mint 180 országban értékesítik, főleg drogériákban és szupermarketekben, illetve a kiskereskedelem más egységeiben.

Erőteljes magyarországi jelenléte is van, hiszen két korszerű gyára is működik hazánkban, az egyik Csömörön, a másik Gyöngyösön. A vállalat legmodernebb csömöri üzemében női higiénés termékeket, a gyöngyösi gyárban Braun borotvákat és Oral-B elektromos fogkeféket gyártanak a világ szinte minden országába, mind az öt kontinensre. A csömöri gyárba az Origo is ellátogatott, ahol a cég munkatársai részletesen bemutatták a népszerű termékek gyártási folyamatát.

A Forbes adatai alapján a cég globális árbevétele már elérte a 81 milliárd dollárt, nettó értéke pedig mintegy 352 milliárd dollár (2023. június 16-i adat). Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy termékeiket viszonylag drágán értékesítik - a vállalat saját közlése szerint is -, viszont cserébe kiváló minőséget kapnak a vásárlók.

A genfi székház az európai, közel-keleti és afrikai kereskedelmi tevékenység központja. 2023 pedig azért fontos év a vállalat életében, mert idén 70 éves a svájci jelenléte.

Berendezett háztartási helység a vállalat egy másik innovációs részlegén, Belgiumban: kárcsak egy rendőrségi kihallgató szoba, csak itt a háztartások napi gyakorlatára kíváncsiak Forrás: P&G

Újdonságok a technológia és a tudomány együttműködésével

A P&G legfontosabb küldetésének a folyamatos innovációt tekinti, amely magában foglalja a felmerülő fogyasztói problémák megoldását és a fenntarthatóság integrálását is. A cég 13 kutatóbázissal rendelkezik világszerte, és több mint 7.600 tudóst és mérnököt foglalkoztat. Évente mintegy 2 milliárd dollárt költ K+F jellegű beruházásokra.

A cég feladata a fogyasztói igények kipuhatolása, megértése, kiszolgálása, és a termékek világpiacra vitele.

Ennek érdekében a legújabb tudományos és technológiai eljárásokat alkalmazzák, amelynek révén kiváló minőségű és alapanyagú termékek kerülnek a boltok polcaira. Emellett a vállalatvezetés célja, hogy a társaság 2040-re elérje a nulla károsanyag-kibocsátást az ellátási lánc egészében. Ezen túlmenően a P&G Éghajlatváltozási Cselekvési Tervében az is szerepel, hogy minden termékük csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható, az általuk használt alapanyagok pedig teljes mértékben természetesek legyenek.

Egy P&G irodaház (illusztráció) Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2018 Jonathan Weiss/Shutterstock. No use without permission./Jonathan Weiss

Az idei innovációs expót június elején rendezték meg Genfben, ahol bemutatták a vállalat számos újdonságát, és tesztekkel bizonyították azok hatékonyságát. Az egyik legfrissebb információ a megjelent érdeklődők számára az volt, hogy a cég immár az egészségügyi iparba is betört. Szakembereik ugyanis kifejlesztették a Neurobion nevű vény nélkül kapható készítményt, amely különféle B-vitaminokkal segít enyhíteni a kezek és lábak zsibbadását, és kezeli azok kiváltó okait. A terméket már bevezették Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában is.

A P&G gyöngyösi gyára Forrás: Bene Jozsef

Forradalmi technológiai előrelépésként mutatták be az expón a népszerű mosókapszuláik új változatait, amikkel szobahőmérsékletűre állított mosóprogrammal is száz százalékos tisztaságúvá válhatnak a ruhák.

Ezzel az ígéret szerint jelentős pénzt is megspórolhatnak a háztartások, egészen pontosan a mosógéphasználat miatt fizetendő energiaszámla 60 százalékát.

Ez nagyobb léptékben pedig egészen látványos eredményekhez vezethet: akár 3,5 millió tonna szén-dioxid-kibocsátástól is mentesülhet az európai kontinens, ha 40 Celsius fok helyett 30-on mosunk. Hasonló eredményeket lehet elérni a Fairy mosogatószerrel, és kapszulákkal (ez Magyarországon Jar márkanéven ismert). Ha ezt használjuk a piszkos edényeink tisztítására, mosogatógépünket normálról rövid programra és alacsonyabb hőfokra állítjuk, az idő mellett 33 százalék energiát is megspórolhatunk, ezzel pedig csökkenthetjük a mosásunk karbon lábnyomát – állítják a cég fejlesztői.

Cikkünk a következő oldalon folytatódik, kérjük lapozzon!