Balatoni hajók tűntek fel a Dunán

bahart
Koncepciótervek az új hajókra
Vágólapra másolva!
A Sió-csatorna hajózhatóvá válásának köszönhetően megkezdődött a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) új hajóinak szállítása a Dunán; a Komáromból indult konvoj a tervek szerint hajnalban hajózik tovább Budapestről a Sióra - áll a társaság közleményében.
Vágólapra másolva!

A Bahart a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közreműködésével építtetett két új személyhajója és két kompja a komáromi hajógyárban készült el 2021-ben. Az új hajók vízre bocsátása és üzempróbája a hajógyárban megtörtént, és szállításra előkészített állapotban várták, hogy a Balaton vízállása, valamint az időjárás lehetővé tegye a vízi szállítást.

A közlemény szerint a hajók szerda délelőtt indultak útnak a komáromi hajógyárból a Dunán. A Sió torkolatáig 272 kilométert tesznek meg, majd a Sió-csatornán 121 kilométert megtéve érik el a Balatont. Mivel a hajókat a szállítás miatt részlegesen szét kellett szerelni, még több hónapos szerelési munkákra lesz szükség a forgalomba állításuk előtt.

Az összetett logisztikai feladatban a komáromi hajógyár, az Országos Vízügyi Főigazgatóság és Kirendeltségei, valamint a hajózási társaság munkatársai vesznek részt.

Koncepciótervek az új hajókra Forrás: BAHART/MTÜ

A közleményben Veigl Gábor a Bahart vezérigazgatója kifejtette, hogy 40 éve nem történt ilyen mértékű műszaki fejlesztés a balatoni hajózásban. Az új kompok és katamaránok érkezése kedvezően fog hatni a régió turizmusára, és a helyi közlekedésre is - tette hozzá.

A közlemény szerint:

A két új komp a Szántód és Tihany nevet kapja, a két új katamarán pedig Balaton és Tomaj néven fog forgalomba állni.

Veigl Gábor februárban elmondta, a 75 százalékban állami, 25 százalékban 21 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő, 10,6 milliárd forint alaptőkéjű Bahart tavaly 4,3 milliárd forint árbevételt ért el, 11 százalékkal többet az előző évinél. A kompokon 1,4 millió utast szállítottak, 1,4 százalékkal többet a 2021-es eddigi csúcsnál. A mentrendi hajózás utasforgalma 4,4 százalékkal, a séta- és a programhajók iránti kereslet 17,6 százalékkal emelkedett. Tavaly a társaság az állami tőkeemelésnek köszönhetően több mint 5 milliárd forintot fordított beruházásokra, köztük új hajók és kompok beszerzésére.