Vágólapra másolva!
A Wendy's gyorséttermi lánc a Google-lel együttműködve egy mesterséges intelligenciával működő chatboton dolgozik, amely képes az ételrendeléseket felvenni, számolt be róla a The Verge.
Vágólapra másolva!

A Wendy's júniusban vezetné be, illetve tesztelné az egyik autós éttermében azt a mesterséges intelligencia chatbotot, amely képes lenne a megrendeléseket felvenni az oda behajtó autósoktól.

A chatbot képes lesz segítség nélkül rögzíteni a szóbeli megrendeléseket a vendégektől,

mindezt abban a reményben, hogy ezzel is csökkenhet a hosszú várakozási idő.

Ezután már egy "hús-vér" éttermi alkalmazott készíti majd össze a megrendelést, és adja át azt a vendégeknek a kiadóablaknál.

Illusztráció Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2017 Tatiana Shepeleva/Shutterstock. No use without permission./Tatiana Shepeleva

Thomas Kurian, a Google Cloud vezérigazgatója a The Wall Street Journalnek adott nyilatkozatában ugyanakkor elismerte, hogy még akad azért a mesterséges intelligencia chatbot használatával kapcsolatos néhány kihívás. Például, hogy a szoftvernek figyelmen kívül kell hagynia minden háttérzajt (például, ha a hátsó ülésen megszólal egy másik utas), sőt kezelnie kell tudni azokat az ügyfeleket is, akik meggondolják magukat rendelés közben.

Az étteremlánc egyik alkalmazottja a júniusban kezdődő teszt során figyelemmel fogja kísérni a mesterséges intelligencia által felvett rendelések helyességét, de az ügyfeleknek lehetőségük lesz a gyorséttermi kiszolgáló személyzet valamely tagjával is beszélni, arra az esetre, ha a mesterséges intelligencia mégsem tudná hibátlanul rögzíteni a rendelést.