Kiderült, miért sárga és piros színű a McDonald’s ikonikus logója

cég, logo, logó, brand, cégek, logok, logók, vállalat, vállalatok
GERMANY-DEC 29:McDonald's logo on December 29, 2016 in ,Germany.
Vágólapra másolva!
Sokan még mindig azt gondolják, hogy a McDonald's híres emblémájában a sárga M betű a sült krumplit idézi meg a vásárlók számára. Ez azonban nem igaz, a színválasztás mögött egy mélyebb pszichológiai magyarázat áll.
Vágólapra másolva!

A McDonald's híres sárga és piros színkombinációval rendelkező emblémáját világszerte sokan ismerik, azonban a legtöbben valószínűleg nem tudják, mi áll annak a hátterében, hogy ezeket a színeket választották.

A gyorsétterem-lánc az 1955-ös első megnyitása óta használja ezeket a jellegzetes színeket.

A Daily Star most megkérdezett egy pszichológust, aki szerint a választás mögött lélektani megfontolások állnak, és nem például az, hogy a sárga M betű hasonlít a sült krumplira.

Karen Haller elmondta, bizonyos színkombinációk erőteljes hatást gyakorolnak az emberi pszichére, ráadásul a színek gyorsabban jutnak el az agyhoz, mint a szavak vagy a formák. A színek ugyanis közvetlenül hatnak az érzéseinkre – tette hozzá a szakember.

Kiderült, mi áll McDonald's logójának hátterében Forrás: NurPhoto via AFP/Artur Widak/NurPhoto/Artur Widak

Haller hangsúlyozta, a piros szín stimulál és étvágyat gerjeszt, éhséget idézhet elő. A sárga eközben a boldogság és a barátságosság érzetét váltja ki.

A piros és a sárga kombinációja pedig a gyorsaság érzetét hívja elő az emberekben.

Mindezek együtt jól reprezentálják a gyorsétterem jellegzetességeit. A pszichológus kiemelte, a sárga a legjobban látható szín a nappali fényben, ami a logót még figyelemfelkeltőbbé teszi a potenciális vendégek számára.

Időközben számos üzlet kezdett el használni egy másik színt, a zöldet a boltok és vendéglátóhelyek homlokzatának megtervezésekor.

Haller elmondta, mivel a zöld szín a természetességre utal, és a gyorsaság helyett sokkal inkább a nyugalom érzetét kelti, az éttermek és kávézók ezzel olyan érzést kívánnak kiváltani a fogyasztókból, hogy kellemesen elhelyezkedhetnek és elidőzhetnek náluk.