Sorban állnak az LNG-szállító hajók kontinensünk partjainál

LNG tárolók, tanker, terminál
View of a liquefied natural gas (LNG) storage tank at the Rudong LNG terminal of CNPC (China National Petroleum Corporation), parent company of PetroChina, in Rudong city, east China's Jiangsu province, 4 September 2018. China National Petroleum Corp. intends to quadruple the capacity of its Rudong LNG terminal in Jiangsu province to 26 mtpa, Interfax quoted Novatek Chief Executive Leonid Mikhelson as saying. "We are located at a terminal that today has [annual] capacity for 6.5 mt and the partners have let us know that they want to expand acceptance to 26 mt," Mikhelson said at a ceremony to mark the arrival of LNG carriers that travelled from Novatek's Yamal LNG plant. It was reported that a total of 20.8 million tonnes of LNG from 22 countries and regions was delivered to PetroChina's Rudong terminal in Jiangsu province since the terminal was put into use in May 2011.
Vágólapra másolva!
Több tucatnyi cseppfolyós gázt (LNG) szállító hajó várakozik európai kikötőkben kirakodásra várva. A probléma, hogy nincs elég kapacitás az LNG gázneművé visszaalakítására. Európa az ukrajnai háború és az orosz gázszállítások visszafogása-leállítása miatt alternatív források után kutat, és őrült módon vásárolja is fel a folyékony halmazállapotú gázt - csak éppen nem tud vele mit kezdeni.
Vágólapra másolva!

A Reuters beszámolója szerint

Spanyolország partjainál és a Földközi-tengeren több mint 35 hajó várakozik,

csak a cádizi kikötőben nyolc horgonyoz.

Nem csupán újragázosító üzemből van kevés, de olyan vezetékből is, amely összeköti az ilyesmivel rendelkező országokat más európai államokkal, vagyis használhatatlan a partoknál várakozó energiahordozó.

LNG tároló Forrás: AFP/Imaginechina/Xu Congjun

A szállítóhajók azért jönnek mégis a kontinensre, mert a kereskedők arra számítanak, hogy az árak tovább fognak nőni,

ahogy közeleg a tél, és megnő a kereslet. A szakértők szerint azonban másfelé irányíthatják az LNG-t, ha a hátralékot nem dolgozzák le gyorsan Európában, a célirány pedig Ázsia lehet.

További részletek a Világgazdaság cikkében.