Elképesztő vállalással több ezer új kávézót nyitna a Starbucks második legnagyobb piacán

Starbucks Shanghai - galéria
A cég központjában, Seattle-ben több mint 3 ezren dolgoznak.
Vágólapra másolva!
A koronavírus járvánnyal szemben bevezetett nagyon szigorú zéró tolerancia, a fertőzött régiókban elrendelt kijárási tilalom, és a drasztikusan csökkenő értékesítés ellenére 3.000 új kávézó nyitását tervezi a Starbucks vállalat Kínában - írja a Wall Street Journal. 
Vágólapra másolva!

A kávézó-óriás 2025-re összesen 9.000 egységének megnyitását tervezi Kínában, még akkor is, ha az eladások idén a Covid-19-cel összefüggő zárlatok és a mérsékeltebb fogyasztói költekezés miatt jelentősen csökkentek.

A vállalat vezetőségének hivatalos közleménye szerint tehát

a következő három év során 50 százalékkal növelné kínai kávézóinak számát.

A lépéssel az Egyesült Államokon kívüli legnagyobb piacának szavaz bizalmat. A Starbucks korábban már kijelentette, hogy még idén 6.000 kávézót szeretne üzemeltetni ebben az ázsiai országban.

Starbucks Shanghai-ban Forrás: AFP/Imaginechina/Bai kelin

A Starbucks 2021-es pénzügyi évi bevételének 13 százaléka származott Kínából, ami jól mutatja, hogy ez az ország a legfontosabb piac az USA-n kívül.

Az optimizmust mi sem bizonyítja jobban, mint a törekvés, hogy

a következő három év során az eladásokat duplázzák Kínában.

Ez különösen érdekes vállalás annak tükrében, hogy az idei év eddig katasztrofális volt a vállalat számára: a múlt hónapban a Seattle-i székhelyű lánc közölte, hogy a július 3-án zárult negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 44 százalékkal csökkent a kínai kávézóinak forgalma.

Egy a hét elején megtartott befektetői találkozón a Starbucks vezetői abbéli reményüknek adtak hangot, hogy a visszaesés csupán átmeneti lesz, és hozzátették, hogy jövőre az eladások megugrására számítanak.

- nyilatkozta Howard Schultz megbízott vezérigazgató.

A vállalat véleménye szerint a kínai kávépiac ma még gyerekcipőben jár, amiben még bőven van növekedési potenciál.

A Starbucks több százmillió dollárt tervez költeni üzleteinek korszerűsítésére és ügyfélszolgálatának javítására,

valamint a világjárvány miatti alkalmazotti fluktuáció csökkentésére is.

A vállalat kínai terveinek egyik legnagyobb kihívása, hogy mennyire húzódik el az ország agresszív Covid-politikája. Az elmúlt hetekben újabb kitöréseket követően, újabb zárlatokat rendeltek el a hatóságok több nagyvárosban. Peking egyelőre nem tervezi visszavonni a zéró tolerancia politikáját.

A Starbucksnak számos helyi és regionális versenytárs kihívásával is szembe kell néznie. A legnagyobb ilyen kihívó a Luckin Coffee Inc., az egykor botrányoktól sújtott kínai kávézólánc.

Luckin Coffee Pekingben Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

"Mind a Luckin, mind a Starbucks elég ambiciózus terjeszkedési tervekkel rendelkezik, különösen a szegényebb városokban." - árulta el Schultz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!