Tovább épül egy fontos gyorsforgalmi út az országhatár felé

Nagykereki, 2020. szeptember 4. Az M4 autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti új szakasza Nagykereki határában az átadás napján, 2020. szeptember 4-én. MTI/Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Tovább épül a Nagykunságban az M4-es az országhatár felé. A Szolnokot elkerülő szakasz elkészülte után most Törökszentmiklóstól Kisújszállásig kezdődhet el a kivitelezés a négysávos gyorsforgalmi összeköttetés létesítése érdekében.
Vágólapra másolva!

Nyilvánosságra hozta az európai uniós közbeszerzési értesítőben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt., hogy ki építheti meg az M4-es gyorsforgalmi út új, Törökszentmiklóstól Kisújszállásig tartó szakaszát - írja a Magyar Nemzet. A beruházás során a Duna Aszfalt 133,9 milliárd forintért valósítja meg a 34,29 kilométeres útpályát. Az út Törökszentmiklós–Kisújszállás közötti része

kétszer két sávon épül meg 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, húszméteres koronaszélességgel, és az elkészült úton a személygépkocsik óránként 110 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd.

A szakaszon három jelentős forgalmi csatlakozást alakítanak ki, a Törökszentmiklós-kelet csomópontnál, a 4204. jelű útnál, illetve a 4. számú főútnál. Emellett építenek egy egyszerű és egy komplex pihenőt is.

Az M4 autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakasza Nagykereki határában az átadás napján, 2020. szeptember 4-én Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Az M4-esen legutóbb az Abonyt és Törökszentmiklóst összekötő szakaszt adták át idén februárban, amely Szolnokot elkerülve egy új Tisza-híddal valósult meg. Azt megelőzően néhány év alatt, több szakaszban épült ki az út az M0 és Abony között. Az országhatárhoz közeli végén már 2020 szeptemberében átadták a Berettyóújfalut Nagykerekivel összekötő 29,5 kilométeres szakaszt, amelyen kétszer két forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 méteres koronaszélességgel.

A beruházásban egyúttal egy új, Magyarország és Románia közötti autópálya-határátkelő is létrejött.

A Nagykereki–Bors autópálya-határátkelőhely túloldalán a magyarországi M4-es folytatásaként az észak-erdélyi A3-as autópályának egy öt kilométeres szakasza épült ki.