Kampány indul a juh- és bárányhús fogyasztása érdekében

bárány barika bárányhús
Törtel, 2013. november 11. Egyhetes bárány néz ki a karámból Törtelen 2013. november 11-én. Sebők Mihály törteli juhász az idén karácsonyi értékesítésre időzítette a szaporulatot, mert az újévi bárányoknak magasabb az ára. Az országos hírű merinó törzsállománnyal rendelkező juhászatban már több mint 400 kisbárány jött a világra az utóbbi hetekben. MTI Fotó: Mészáros János
Vágólapra másolva!
Kevesen ismerik az emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatásait a juh- és bárányhúsnak, ezért fogyasztásösztönző promóciós kampányt indított az Agrárminisztérium a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet és az Agrármarketing Centrum közreműködésével.
Vágólapra másolva!

A legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és a természet védelme mellett különleges gasztroélményt is biztosít a fogyasztóknak – emelte ki Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a juh- és bárányhús fogyasztásöntöző kampány megnyitóján közleményük szerint.

Az államtitkár elmondta, hogy

Magyarország kormánya kiemelt figyelmet fordít az egyes ágazati szakmai szervezetek létrejöttének és működésének támogatására.

A juhágazat azon állattenyésztési terület, mely egyedülálló módon az elmúlt évben is fejlődni tudott köszönhetően az európai piacon megfigyelhető fogyasztási trendeknek. A felvásárlási árak az elmúlt időszakban is növekedtek, egy év alatt 10 százalékos élőállat piaci árnövekedés volt tapasztalható, ezért a juh amellett, hogy fenntartható módon tartható, perspektivikus ágazatnak tekinthető.

Feldman Zsolt (j), az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára, Ondré Péter (b), az Agrármarketing Centrum ügyvezetője is részt vett a juh- és bárányhús fogyasztásöntöző kampány megnyitóján Forrás: AMC

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, a juh- és a bárányhús fogyasztásnak régi hagyománya van Magyarországon, és a mai modern konyhakultúrába is kiválóan beilleszthető. Ennek ellenére

hazánkban az évi egy főre jutó 18-20 dekagramm juhhús fogyasztással messze elmaradunk az uniós 1,3 kg-tól.

A húsvét hagyományos ünnepi étele ma is a fiatal bárány, ezért időzítették a piacok fejlesztése és a belföldi fogyasztás népszerűsítése érdekében a juh- és bárányhús kampányukat a mostani időszakra, hangsúlyozva egészséges, fenntartható és különleges tulajdonságait.

Egyhetes kisbárány néz ki a karámból (A kép illusztráció) Forrás: MTI/Mészáros János

Az ízletes bárányhús és juhhús népszerűsítésével elsősorban rádiószpotok és közösségi médiahirdetések formájában találkozhatnak a fogyasztók.

Bátor Árpád, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke a szakmaközi szervezet legfontosabb feladatának tartja, hogy az ágazatban olyan feltételeket teremtsen, amely valamennyi szereplő számára elégedettséget okoz. Jelen időszakban a juhászat relatív kedvező helyzetben van a többi állattenyésztő ágazathoz képest, hiszen az extenzivitásából adódóan kisebb mértékben érinti az energiaáremelés a kimértékű abrakfogyasztása miatt, a takarmányáremelkedés a minimális importhányad miatt, a forint gyengesége, mivel a termék szinte teljes egészében exportra kerül, nő a forintbevétel.

Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója nagy előrelépésként tekint a most kezdődő juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányra. Egy olyan kis költségvetésű szervezet, mint a kiskérődző ágazat szakmaközi szervezete önállóan nem lett volna képes egy ilyen színvonalas, nagy tömeget megszólító kampány lebonyolítására, ezért megköszönte az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatását a promóciós kampány megszervezésében.

A szakmaközi szervezet céljának tekinti, hogy újra fellendítse a hazai juh- és bárányhús fogyasztását Magyarországon. Reméli, hogy húsvét közeledtével visszatér a régi keresztény szokás, és hazai bárányhús kerül az ünnepi asztalra, amely segíti az ágazat több lábon állását és növeli a belföldi értékesítés mértékét is, áll a társaság közleményében.