Látványos tervek születtek egy fontos budapesti vasútállomás fejlesztésére - galéria

koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
Vágólapra másolva!
Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása: szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet. A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) a Kormány megbízásából elkezdődött a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal teljes felújításának tervezése, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is - írja közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet: két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.

Ezt követően a BFK felkért három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket a napokban egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgoznak tovább és választják ki rövidesen a továbbtervezés irányait. Ez azt is jelenti: a végleges építészeti tervek még változni fognak, a látványtervek még koncepcionális szintűek.

A képre kattintva nézze meg galériánkat a tervezett fejlesztésekről és az állomáson uralkodó jelenlegi állapotokról:

koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
koncepció, BFK, Rákospalota-Újpest, vasútállomás, jövője, látványterv
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Újpest

Vitézy Dávid közösségimédia-posztja szerint Rákospalota-Újpesten:

  • A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
  • A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
  • ️ A történeti állomásépület megmarad és megújul.
  • A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
  • A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen.
  • Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnének P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
  • Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztik össze az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
Jelentős fejlesztésre szorul a Rákospalota-Újpest vasútállomás Forrás: facebook.com/vitezydavid

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút.

A következő konkrét eredmények várhatók a veresegyházi vonalon:

  • Sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűséget idéző, negyedórás járatkövetés a vonal belső szakaszán, ehhez szükséges kétvágányúsítás szakaszosan.
  • Ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, 100–120 km/óra sebesség.
  • Felújított, akadálymentesített megállók, állomások.
  • A jelenleginél több P+R autóparkoló, B+R kerékpártároló.
  • Rákospalota-Újpest állomás korszerűsítése.