Visszafogták magukat a kínai vásárlók az idei hatalmas kereskedelmi kiárusításon

Szinglik napja 2020, szingli, vásárlás, shopping, online shopping, 2020.11.11.
Vágólapra másolva!
Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon - számolt be róla az Alibaba pénteken.
Vágólapra másolva!

A jelentős leárazásokkal járó, az utóbbi években 11 naposra nyúlt kereskedelmi akció során az Alibaba Tmall nevű, e-kereskedelmi platformjának teljes forgalma 540,3 milliárd jüant (84,54 milliárd dollár) ért el, több mint 40 milliárd jüannal (6,2 milliárd dollár) többet, mint a múlt év azonos időszakában. A forgalom növekedése ugyanakkor az elmúlt tíz év legalacsonyabb ütemére lassult.

Ez utóbbit támasztja alá, hogy összességében az idei leárazási időszak lassuló növekedést produkált, vagyis a kínai vásárlók némileg visszafogták magukat az eddigi évek trendjéhez képest – írja a BBC.

A tavalyi évhez képest ugyanis csupán 8,5 százalékos volt a teljes forgalom növekedése, ami a leglassabb ütem volt a 2009-es indulás óta.

A vállalat mindazonáltal pénteki közleményében hangsúlyozta: a forgalom már nem az egyetlen mutatója a sikernek. Míg a korábbi években az esemény egyik fénypontja a nagyszabású, külföldi sztárokat is felvonultató gála volt, az Alibaba idén a fenntarthatóságot helyezte a kereskedelmi akció középpontjába.

Lassuló növekedés mellett döntöttek rekordokat az e-kereskedelmi óriások az idei Szinglik Napján Forrás: Imaginechina via AFP/Stringer - Imaginechina/Stringer

Jang Guang, az Alibaba alelnöke a vállalat közleményében rámutatott: a Szinglik Napjának népszerűségét kihasználva igyekeztek eleget tenni társadalmi kötelezettségüknek, az idei vásár így egy fontos mérföldkő volt az Alibaba a fenntartható jövő építését célzó kötelezettségvállalásának útján.

A Tmall platform 100 millió jüan (1,6 millió dollár) értékben bocsát ki "zöld kuponokat", amelyekkel a környezetbarát vásárlói magatartást kívánják elősegíteni.

Az Alibaba Cainiao nevű logisztikai ágazata pedig novemberben húsz városban található, mintegy tízezer elosztóállomásán nyitott gyűjtőpontokat a csomagolóanyagok újrahasznosítására.

Az Alibaba idei, visszafogottabb kereskedelmi akciójának hátterében ott áll, hogy a vállalat az elmúlt év során többször került a kínai hatóságok látókörébe. Áprilisban a vállalatot rekordösszegű - 18,2 milliárd jüanos (2,8 milliárd dollár) - büntetéssel sújtotta a kínai piacfelügyelet, amiért a versenyszabályokat megsértve visszaélt monopolhelyzetével. Tavaly év végén pedig az Alibaba pénzügyi ágának, az Ant Groupnak a sanghaji tőzsdén tervezett, 37 milliárd dolláros első tőzsdei kibocsátását akadályozták meg a kínai hatóságok az utolsó pillanatban.

A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com, amely 2017 óta szintén bekapcsolódott a Szinglik Napja alkalmából tartott kereskedelmi akcióba, idén 349,1 milliárd jüanos (54,58 milliárd dollár) forgalmat generált.

Ez 28,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, ami a forgalom bővülési ütemének mérséklődésére utal a múlt évhez képest.

Miként arról az Origo is beszámolt, a JD.com esete azért is volt izgalmas, mert a vállalat először tette lehetővé, hogy a vásárlók digitális jüannal is fizethessenek a nagy leárazási időszakban.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a Szinglik Napját. A dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, 2018 óta rendre meghaladva az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett "fekete péntek" és az azt követő "kiber hétfő" bevásárló napjain elért együttes árbevételt.