Az olyan platinalemezes előadók, mint Lady Gaga és Taylor Swift mögött álló cég részvényeivel kedd reggel valamivel 25 euró felett kereskedtek.
Ezzel az Euronext amszterdami tőzsdén jegyzett UMG értéke meghaladja a 45 milliárd eurót.
Az UMG a világ legnagyobb zenei vállalata, és a Warner Music Group és a Sony Music mellett a "nagy három" lemezkiadó tagjaként uralja a zeneipart.
Több mint 60 országban van jelen, és olyan ismert zenei nevek állnak mögötte, mint Ariana Grande és a Queen. Háttérkatalógusában olyan ikonikus művészek is szerepelnek, mint Bob Dylan és a Beatles, amelyek nagy vonzerőt jelentettek a befektetők számára.
A vállalat stratégiáját a zenei streaming fellendülésére összpontosította, amelytől azt várja, hogy még egy ideig növelni is fogja a jogdíjbevételeket és a nyereséget.
Sir Lucian Grainge, a Universal Music vezérigazgatója szerint a világ legnagyobb lemezcégének e heti, 45 milliárd eurós tőzsdei bevezetése nem jelenti a zeneipar streaming-vezérelt fellendülésének csúcspontját, mivel a digitális zenehallgatás új hulláma, például az okos hangszórók, a csatlakoztatott autók és az olyan szolgáltatások, mint a TikTok, még több milliárd dolláros növekedést hozhat.
A vezérigazgató elmondása szerint a tőzsdei bevezetés lehetőséget biztosít arra, hogy a Universal a "következő generációs zenei vállalat" legyen.
Mark Mulligan, a Midia Research elemzője elmondta, hogy
a 2020-ban elért közel 22 milliárd dolláros globális streaming-bevétel mintegy 10 százaléka a licencbevételekből származott,
méghozzá az olyan platformokon való zenehallgatásból, mint a Facebook, az Instagram, a TikTok.
"A zene mindenhová eljut, mindenhol jelen van" - mondta Mulligan. "Tévéműsorok, játékok, reklámok, TikTok, Peloton, Instagram. A streaming jelentette az ugródeszkát az iparág szívébe. De már nem ez a történet egésze. A befektetők zenei katalógusokat vásárolnak, a feltörekvő piacok erős növekedést mutatnak. Mindez a befektetők számára érdekessé teszi a zeneipart. Úgy tűnik, hogy az iparág a növekedés csúcsán van."
Egy évtizeddel ezelőtt, amikor a lemezeladások folyamatosan zuhantak, de a streaming még nem hozott jelentős bevételt, az Universal 4,2 milliárd eurós bevételt ért el, és 507 millió eurós nyereséget termelt.
Idén a vállalat közel 8 milliárd eurós bevételre és 1,5 milliárd eurós potenciális nyereségre számít.
A zeneipari vállalatot a tőzsdére vivő Vivendi az Universal részvényeinek 60 százalékát kezdetben a részvényesek között osztja szét, akik aztán megtarthatják vagy eladhatják azokat. A tőzsdei bevezetés után a Vivendi, amely 2000 óta az Universal tulajdonosa, a vállalat 10 százalékát fogja ellenőrizni. A Tencent, a kínai technológiai és szórakoztatóipari konglomerátum a Universal 20 százalékát birtokolja.